The_Unforgiven storyline, part VI

OK, iemand suggesties?

 

Welke difficulty?

Welke civ?

Welk soort map?

 

Ik zal het ERG gedetailleerd beschrijven deze keer, maar dan is geduld wel geboden :stuck_out_tongue: . Ik post dan om de paar dagen een nieuw stukje.

uiteraard SID :stuck_out_tongue:

brengs ons hollanders naar de top

Huge map.

Map size huge,

6-8 tegenstanders

Difficulty Diety/SID?

Civ de dutch…

 

Aha ik zie het al ben het grotendeels eens met metallica… :grinning:

SID it is… Agricultural en Seafaring, geen traits waar ik veel ervaring mee heb, dus dat is mooi! Dan neem ik ‘Continents’ als ‘map layout’ en de rest van de instellingen laat ik nog wel weten. Ik zal ook de 4000BC save wel bewaren en posten.

 

Map size huge: kijk daar hou ik van, ongebreidelde uitbreiding voor de AI… So many cities to capture, so little time…

 

Ben nu op school, en het is maar goed dat ik de civ CD niet bij me heb…

Sodeju, jullie weten wel wat uit te kiezen. Ik ben nu bezig met een vierde poging. Steeds verschillende maps natuurlijk. Ben nu ongeveer half zo groot als de rest, maar heb wel een tech lead, terwijl ik alleen Writing maar zelf ontdekt heb! Op min. science. Ik hoop nog ff geen rivals te zien settlen op MIJN gebied, dan kan ik redelijk wat consolideren en veilig stellen. Maar de Duitsers zitten vlakbij, zodra die Map Making hebben is het gedaan met het uitbreiden vrees ik… En de Arabieren kom ik af en toe tegen, maar nog geen steden… Gaat redelijk goed, maar het is tering moeilijk. Ben niet alle steden iedere beurt aan het MM-en, maar wel bijna. Zeker mijn settlerfactories.

Owja, kheb een klein voordeeltje voor ons ingebouwd: Archipelago! Anders wordt eht te gek denk ik… Das een volgend project.

mietjes :stuck_out_tongue:

Mijn tech lead ben ik kwijt… Ik heb het ff terzijde gelegd, ff wat aan school doen. En ja, ik ben een mietje… :stuck_out_tongue:

Nieuwe game begonnen en ziet er redelijk uit. Great Library gebouwd en bijna grootste continent volgesettled. Kan goed zijn dat het misgaat dadelijk, met zoveel focus op expansie, maargoed. Nu nog even een Palace move (Amsterdam ligt erg slecht) en een FP bouwen (duurt erg lang en kappen-planten-kappen werkt niet bij wonders).

ik probeerde zo`n paleis jump maar kreeg het niet voor elkaar de situatie was zo

mijn hoofdstad wou niet groter groeien dan 13 met pijn en moeite en joinen

nu heb ik steden boven de 23 en het leek mij voordeliger en beter om hem daar teplaatsen ik weet niet of dat een goed plan was maar wwou het proberen maar weet niet hoe het moet

Gewoon Palace bouwen in de stad waar je hem wilt hebben. Dat verplaatst je Capital. Het paleis in de oude capital verdwijnt.

heeft dit eventueel nog konsekwensies voor je imperium of wel

en is het een goed idee om je paleis naar een grotere stad teverplaatsen

geef je mening

Soms. Een van de componenten van corruption is direct van de afstand tot je Capital afhankelijk en de andere indirect. Het is het meest ideaal om je capital in het midden van je imperium te hebben liggen.

ben ik met je eens

maar je bouwt je stad daar waar je begint en je weet nooit naar waar je imperium uitstrekt links of rechts

dus de kans dat je hoodstad goed ligt is niet erg groot

Klopt, en als je als een seafaring civ speelt al helemaal niet. Want dan begin je aan de kust en dat is vaak niet het midden van je imperium. Het kan wel, maar dat is niet vaak.

ik speel het liefst persies of sinees of russies dat zijn een beetje mijn favorieten

dus maar namate je impirium uitbreid en groter word komt je hoofdstad steeds ongelegener teliggen vandaar mijn vraag

Dat hoeft niet perse zo te zijn. Als je netjes om je hoofdstad heen uitbreidt / uit kan breiden is dat niet waar. Bij ERG grote rijken is dat meestal wel het geval. Bij seafaring, bijv. de Dutch is het vaak erger, omdat je dan aan zee begint en maar een kant in kan uitbreiden, waardoor je capital niet in het midden ligt.

ik vecht nooit in het begin dus als je 3 stappen naar links gaat en meteen op 1 of 2 tegenstanders duikt dan kun je bijv alleen maar naar rechts en ligt je hoofdstad de rest van het spel helemaal links in je imperium

ook dan ja. In zo’n gevallen begin ik meestal te vechten als ik swordsmen heb. Maar op hogere levels is dat harder nodig dan op lagere, vind ik.

ik laat het meestal berusten die vechtpartijen en zie hoe groot ze zijn en bouw setlers en zet die om hen heen bouw een stad en ver leen geen toegang over je grond en set soldaatjes of workers er om heen en dan blijven ze heel klein en soms willen ze mij wel joienen