Trage PC bij het spelen van CivIII PTW

Hey,

 

Bij het spelen van PTW wordt mijn PC zeer traag. Als ik CivIII (zonder PTW dus) speel, zijn de wachttijden normaal (enkele minuten).

Maar bij het spelen van PTW moest ik bij mijn Pentium3 - 650MHz rekening houden met wachttijden van meer dan een uur (ong. 63min). Ik heb sinds kort een upgrade gedaan van mijn PC en bezit nu een Pentium4 - 2,4GHZ en de wachtijden zijn al kleiner, maar bedragen toch nog steeds ong. 40min. Ik denk niet dat dit normaal is volgens mij.

 

Ik heb reeds minder civs ingesteld (16 ipv 32), maar na een tijdje worden de wachttijden even lang.

 

Ik speel wel de wereldkaart met een Giga-world (256*256) en 32 civs, en nu zelfs maar met 16 civs.

Heb ook reeds mijn firewall/antivirus uitgeschakeld en alle onnodige progs verwijderd tijdens het spelen, maar niets helpt.

 

Weten jullie wat hier het probleem kan zijn??

 

Greets en bedankt :wink:

MrGadget

hmm dat is inderdaad vreemd. ok soms zijn de wachttijden wel lang maar zo lang heb ik ze nog nooit gezien.

 

radikale oplossing lijkt mij om de pc eens te formateren en dan alleen civiliazation te installen. probeer eerst eens te defragmanteren. en achtergronden op je windows weg doen gewoon de grijze dat heeft bij sommige spelletjes ook effect.

 

hoop dat je er iets aan hebt.

Ligt in mijn optiek aan het (nog steeds grote) aantal civs. 16 is best veel hoor. Als je nagaat dat alle civs hun zetten moeten doen, de pc vervolgens rekening moet houden met alle wonderen, improvements etc…

Heb ik meer gehoord. Is niet gek met 16 civs en een giga map. Animaties uit scheelt al iets, maar het blijft lang duren. Daarom is een gedeelte van mijn hoop ook gevestigd op de ontwikkeling van een nieuwe engine voor Civ4