Ik heb sinds dit weekend ook Conqests aangeschaft. Ziet er veel belovend uit. Nu ben ik met de Age off discovery begonnen en heb al drie treasure’s (gold en tabac). Mijn vraag is wat moet ik hier mee doen?? En hoe??
Ik hoop dat de civililogen onder jullie mij verder kunnen helpen.
Heb je ze middels een weg met je stad verbonden? Je leert veel over je kuxuries en je resources door in het spel linksboven op civilopedia te klikken (middelste button). Hier wordt van alle mogelijke zaken uitvoerig uitgelegd wat hun doel en/of voordeel is en hoe hier het beste mee om te gaan.
Ik neem aan dat je bedoeld of er een weg is naar mijn Capitale City. Die is er niet, domweg omdat deze op een ander werelddeel bevind. Ik heb had al gekeken onder help maar daar staat maar beknopt wat het inhoud en niet (volgens mij) hoe je of wat je er mee moet doen.
Geen probleem, en natuurlijk welkom bij de club. Zie het antwoord hierboven van Michello. Je kunt d.m.v. het bouwen van een haven de verbinding naar je hoofdstad maken. Goud en tabak zijn verder overigens niet van strategisch belang. Daar heb je de resources voor (iron, saltpeter etc.)
geven je een shield/food/commerce bonus in de stad die het in zijn radius heeft, mids het bewerkt wordt door een van je radius workers in je city screen
Strategic resources heb je nodig voor het bouwen van bepaalde dingen in steden en bepaalde units
Luxury resources geven je happiness.
De laatste twee moet je met wegen verbinden naar je steden om daar de happiness en dergelijke te hebben. Met een road naar je capital en naar die van een andere CIV (of een sea of air route) kun je traden met hen. Bonus resourrces kun je nietn traden en voor de effecten hoeven deze niet met een road verbonden te zijn. Met een road erop verhoog je wel de opbrengst, dus wel doen!
Veder kun je de civilopedia er eens op nalsaan voor meer info.
Heel haven in mijn tuin gegraven vervolgens weer dicht gegooid omdat ik het verkeerd begreep. Nu een haven gebouwd in het spel maar kan nog geen meter lopen ahhhhhhh. Ik word gek en heb ook nog eens rugpijn. Joepie leuk spel hoor