treaty opzeggen

Ik speel al een geruime tijd Civ3, maar ik ben er nog niet achter hoe ik bv een right of passage agreement moet opzeggen.

Wie helpt mij?

Die kun je pas na 20 beurten opzeggen. Je moet dus 20 beurten wachten, dan ga je naar active treaties en klikt deze aan. Je kunt nu gewoon opzeggen. (als ik niet duidelijk genoeg ben gewoon ff laten weten, maar ik had ff niet heel veel tijd :wink: )

Dus dat is gewoon naar de window van je foreign adv gaan en de oranje(dacht ik) link die je dan hebt aanklikken en zeggen dat ze moeten zouten?

En als je eerder wil opzeggen, gewoon de oorlog verklaren? (heerlijk die optie zomaar vanuit het niets kunnen oorlog voeren)

je moet die contact opnemen met de leider van de beschaving en dan in dat scherm, ‘active’ treaties aanklikken. Hier kun je ze cancellen.

wat was ook alweer de toetsencombinatie waarmee je dat scherm voor allianties en dergelijke kon oproepen?

 

NB…welkom op dit forum Chief!

Inderdaad welkom!

 

F… was da toch, of zit ik nog TE veel in mijn CIV2game?

F4

ik heb alle f-jes ingetoets, en f4 kom ik op dat scherm wat je linksboven ook kan aanklikken, dat scherm met je adviseurs erop. Bedoel je dat?

ja, precies

en als je dan op een civ klikt, kun je tijdens de onderhandelingen ergens ‘active’ aanklikken en daar kun je ze cancellen

aha! En hoe krijg je dat scherm boor de E-spionage? Waar je ook embassies kan neerzetten? En hoe kan je contact maken met een civ als je geen unit van die civ ziet?

Je kan contact ruilen met een andere civ als je nog nooit een unit heb gezien van een civ waar je contact mee wil hebben. Als je via diplomacy een keer geklets hebt, kan je een embassy bouwen.

 

Dat is helemaal rechts onder in je scherm. Daar zit een knop met de letter “E” maar ik weet de sneltoets niet, waarschijnlijhk shift E