Tweaken, Cheaten, Mods, wat is dat?

he luke

ik las nog wat wat is tweaken of zo

kan het niet in de encyclopedy vinden

Hey kruk,

Met tweaken wordt meestal bedoeld dat je de spelregels een beetje naar je hand zet.

he unfergiven

riep er iemand dat ik vals speelde omdat ik hem even savede en de wereld map bekeek

jullie veranderen hier complete spellen als ik het goed begrijp

is er nog wel iemand die niet tweakt

zo`n optie zat ook in civ2 maar heete dat caetmode of zo

ik heb al een curses bij chris aangevraagt want nu speel ik zo ouderwets

Uhm, zover ik weet word er hier niet getweakt…Complete spellen veranderen heet MODDEN. Wat jij doet is inderdaad een vorm van valsspelen. Als je een spel mod KAN je valsspelen, maar het HOEFT niet. Een spel compleet omgooien zodat er geen uitdaging meer in zit is niets aan en het spel word er erg saai van. Ga modden en tweaken aub niet door elkaar gebruiken…

he michello

ten eerste mijn IQ is niet groter dan mijn schoenmaat

ik weet niet wat tweaken is ik weet ook niet wat modden is

dus al helemaal het verschil niet tussen die twee

wat ik er van begreep is dat je ergens in een map iets veranderd waardoor het mogelijk was om op water een stukje land te maken

ik weet niet wat jij er van vind maar op zo1n manier hoef je geen water temaken en geen boten snap je wat ik bedoel op zo1n manier kun je alles wel aanpassen en dat vind ik erger dan even kijken hoe de wereld er uitziet

gooi het in de groep

                            johan kruk

Ik zal hier proberen wat helderheid te verschaffen :grinning: :

 

Wanneer mensen een spel ‘tweaken’, doen ze dat niet om ‘vals’ te spelen, maar om het spel zo aan te passen, dat ze het leuker, uitdagender of wellicht makkelijker vinden. Je speelt dan dus niet meer het originele spel, maar een aangepaste versie. Dat is het verschil met vals spelen -> bij vals spelen (cheaten) gebruik je het spel zelf en dan bepaalde codes, of bepaalde acties om het makkelijker te maken.

:!: Dus verschil: cheaten-tweaken = hetzelfde spel - andere versie

 

Saven en reloaden is een soort van cheaten, maar het wordt wel alom geaccpeteerd dat je het doet, maar het maakt het spel wel makkelijker. 8)

mijn opmerking ‘spel nar je hand zetten’ heeft denk ik de verwarring veroorzaakt… Ik bedoelde daar niet cheaten mee, maar meer kleine aanpassinkjes doen, zoals bijvoorbeeld wat je ziet in SVDM1, waarop je erg duidelijk ziet wat welke tile oplevert enzo. Ik zag tweaken meer in die zin, dat het spel op zich niet verandert. Wanneer je een spel wel enigszins verandert, zie ik dat als modden. Een spel compleet vernaderen is geen modden meer, dan heb je een nieuw spel ontwikkeld :rofl:

Cheaten moge duidelijk zijn wat het is. Er zijn vele vormen van, sommige over het algemeen geaccepteerd, sommige niet. Voorbeeld: vroeger was het slim om je Palace zo ver mogelijk van je empire af te zetten. De afstand van iedere stad tot FP is dan kleiner dan tot Palace, wat een groot positief effect had op 1 van de verschillende corruption vormen. Ook de boat chain is een voorbeeld of de free Palace jump.

Hmm, die voorbeelden van de boat chain en de free Palace jump vind ik gewoon gebruik maken van de mogelijkheden die je hebt, een spel saven en reloaden komt bij mij al wat meer in de buurt van het “copy-pasten” zoals je op de middelbare werkstukken maken. Sommige vinden het goed, anderen niet en de meesten zien het door de vingers…

En de meeste tweakers (uitzonderingen daargelaten) maken het spel alleen maar makkelijker voor zich zelf. In dat opzicht verschillen ze niet veel van het gewone cheaten, want dat houdt ook enkel in “het spel makkelijker maken”…Als je het spel tweakt om bijvoorbeeld een nieuw niveau, hoger dan Sid te maken, tja, de lijn tussen tweaken en modden is klein.

he jongens

jullie zijn allemaal weer het weekend doorgekomen zie ik

wel het word me wat duidelijker

maar in vorige site s enzo hadden ze zoiets als je geld vergroten bij iedere turn en meer van dat soort dingen ik dacht dat het zoiets was

kijk dat vind ik niet leuk meer en ik dacht dat dat tweaken of modden was sorry daarvoor

zover ben ik niet zo goed ben ik nou ook weer niet met de computer

verder hou ik het denk ik maar bij mijn eigen spel want dat snap ik tenminste nog een beetje en speel zoveel mogelijk leuke gevarieerde spellen op alle niveau s en tegenstanders

ik heb nog wel een vraagje sinds ik conquest heb kan ik de gewone wereld kaart niet meer spelen [ vinden ]

weet iemand waar hij zit en wil iemand mij dat vertellen

verder vind ik toch wel erg leuk tevinden in zo n forum

chris geb je mijn raket launcer gezien het is gelukt nu de friese vlag nog

                                             dag hoor

Als je me die friese vlag ff mailt, wil ik hem wel op formaat maken en bij de avatars zetten… 8)

he chris

lijkt me harstikke moooi want wij friezen heersten vroeger toch over de hollanders van belgie tot in zweden dus wij zijn een echt overwinnnaaars volk snap je

ik stuur je wel een maakt het ook uit hoe groot hij is

kan ik hem via jou nail sturen of moet dat hier

alvast bedankt

                              kruk

he chris

hij is mooi he wat wappert hij mooi

nu ooit in de toekomst nog eens een fries leger dan ben ik helemaal in mijn sas

van harte bedankt chris

                                 kruk

Kruk, dat van dat geld vergroten, was dat het volgende?:

 

 

Iedere ontdekking vergt een aantal beakers. Wanneer je die per turn bijvoorbeeld 22 hebt (ik zeg maar wat) en de hele ontdekking kost 100, dan kun je na de vierde turn je science slider aanpassen, waardoor je net wat meer geld verdient die turn, anders heb je er 110, terwijl je er maar 100 nodig hebt. Die 10 neem je namelijk niet mee naar de volgende.

he unvergiven

nee ik bedoel dat ze een code intoetsen of zo

bijv 99999999999999 of 6666666666666666666

ik snap het niet want het is mij nog nooit gelukt en ook passen ze

hunfood en luxe aan ik kan die pagina wel eens op zoeken als je wilt

ik weet trouwens niet wat een beaker is

wat ik wel eens doe en wel functioneerd is als je je pagina voor je hebt waar je je goverment en science en trade kunt zien is

als je science nog op een staat je science verkleinen zodat je turn op 1 blijft maar je geld in die turn vergroot word naar …

dat is elke keer weer anders en de ene keer lukt het beter dan de andere keer

na die turn niet vergeten je science terug zetten want anders staat die voor iets simpels op 40 turns en dat is niet de bedoeleing

snap je het een beetje

                                 johan kruk 

P.S. hoe krijg ik zo`n gezichtje bij mijn berichtje en hoe vind je mijn vlag

he unvergiven

hier is zoiets wat ik bedoel

Hint

When you start a new game, enter “Leemur” as your leader

name. You’ll start with 100,000 gold.

 

When you go to save, name the save “multi”

This allows you to see the map and you can change what

other civs are producing.

 

snap je het een beetje

                            groetjes johan kruk
 

Dit is nou precies een voorbeeld van een cheat code, kruk :laughing:

Maar bij mijn weten zijn er geen cheatcodes voor Civ III, en deze zal dan ook niet werken.

 

Heb het onderwerp even gesplits

het ging uiteindelijk toch niet meer over die kanaaltunnel he…

Anaaltunnel??? :???:

is goed hoor die tunnel is al oud

deze cheat staat al jaren op the cheatsite vandaar het is mij nog nooit gelukt hoor ook bij civ2 niet en civ 1 niet

clint kan beter een keer naar de bananeshow

is veel beter voor zijn gezichts vermogen

                                 kruk

nou weet ik nog niet hoe je zo`n lachebekje bij je bericht krijgt

die staan links van je typveld als je op ADD REPLY klikt. Als je zo’n ding aanklikt, komt ie dr te staan.

bedankt