Upload grootte

Om de bandbreedte wat te ontlasten en de pagina’s wat sneller te laten laden, is de upload limiet nu 80 kb (was zo goed als onbeperkt…). De server van de site is nl. gewoon een computer aan een kabeltje met een ‘normaal’ abo’tje, dus geen professionele server met gigabit verbindingen enzo… :cry:

Op deze manier kun je wat makkelijker screenshots van elkaar bekijken zonder uren te moeten wachten. Dit houdt natuurlijk wel in dat de screenshots eerst kleiner gemaakt moeten worden met bv. photoshop of een gratis equivalent daarvan.

Hmm, ik had het idee dat dat al zo was. Als ik iets probeerde omhoog te laden kreeg ik vrij snel foutmeldingen.

Volgens mij kunnen we gewoon alles het beste naar CFC uploaden en vanaf daar linken

Dat mag wel niet… Dat staat erbij. Ik weet niet of ze daar een controle op hebben, lijkt me niet he? :huh:

Ach een beetje je shots bewerken qua grootte is ook te doen. Ben het wel met Chris eens, als je een uur moet wachten, als je een trage verbinding hebt, om een plaatje te zien is ook niet ok. Dit zal ook gebeuren als je via CFC uploadt (jaja, met dt :stuck_out_tongue: )

klopt ja, beetje creatief met een grafisch progje moet kunnen…

yep, kun je in bijna elk progje wel doen, gewoon de size aanpassen, kan volgens mij zelfs in paint.

Ja, gewoon het aantal kleuren van 32 bit naar 256 kleuren terugbrengen ofzo

Dat lukt niet altijd in elk progje, maar de size van je afbeelding aanpassen volgens mij wel. En dan bedoel ik dus de omtrek.

Nou ja dat met die kleuren is een standaard optie in paint. Tenminste bij xp dan…

Ja, maar dat geldt toch alleen voor bitmaps? Als je in jpg of jpeg wilt opslaan (wat toch nodig is als je beneden de 100k wilt komen), kan dat toch niet? Anders wil ik graag weten hoe aangezien ik dan nu veel te moeilijk loop te klooien. (via paint en acdsee)

Ik zal het eens proberen uit te plozen…