Volgens mij niet echt een gewoonte

maar ik zal me toch maar even voorstellen.

 

Ik ben Emily, woon in het oosten des lands en mijn collega’s en ik spelen momenteel CIV III complete op mijn werk. Ben nog naarstig op zoek naar hetzelfde spel voor thuis omdat van hogerhand beslist is dat de originele CIV cd’s op het werk moeten blijven omdat de heren zelf graag weekenden lang lekker junkachtig op kantoor zitten te civven. De eerste CIV competitie (onder werktijd) is inmiddels een feit. Ben nog niet zo lang aan het civven en ik ken alleen versie 3 en 3 complete, en ik heb het dan ook dik afgelegd tegen mijn werkgevers, die zichzelf onderhand meesters in het CIV mogen noemen. Misschien een beginnersfout of zo, maar ik heb de neiging om altijd voor de cultuuroverwinning te gaan en die twee hakken gewoon iedereen in de pan totdat er niemand over is en dan proberen ze elkaar uit alle macht in de pan te hakken.

 

Trouwens: ontzettend goeie site is dit!

 

Em

Helloow Emily,

 

BTW welcome op deze site :laughing:

Haha lachen met zulk werk dat je mag civven op kantoor? :stuck_out_tongue:

 

Kon dat maar bij ons… :x

 

Maarre have fun op deze Civ gekte :laughing:

 

Greetz Ivo

Ik zou hem zelf bij de dynabyte kopen:

http://www.dynabyte.nl/shop_artikel_rechts…HomeAanbieding=

 

welkom bij de gang trouwens :grinning:

Hoi en wederom welkom. Complete is Vanilla+PTW+C3C. Ik weet niet of de savegames van amerikaanse versies bruikbaar zijn in andere versies, aangeizen de patches ook anders zijn. De meest makkelijke victory tegen de PC op lagere levels is de culture victory, maar tegen mensen niet. Dan is conquests het makkelijkst, of domination (vind ik).

 

In mijn signature staat een link. Klik daar maar eens op en lees die hele zooi maar eens. Dan zal het voor je bazen een stuk lastiger worden. Hoeveel spelers doen jullie daar meestal?

De amerikaanse savegames zijn gewoon te spelen met de europese versie, dus je kunt gewoon de complete versie hier in nederland kopen.

 

Helaas kan ik op mijn bijbaan niet Civ’ven (maar dat heeft meer te maken met het besturingssysteem…) maar erg ideaal geregeld moet ik zeggen Emily! 8)

Whaahahahaa, het is hier inderdaad behoorlijk relaxed! Meestal spelen de heren met zijn twee?n en ik heb ook eens meegedaan. Maar ja: toen verklaarde de hele wereld mij de oorlog en ze konden moeilijk achterblijven. Dus de ??n kreeg een stad met the great library en de ander pikte een stad in met the great lighthouse. Nadeel als je altijd op cultuur speelt.

 

Ik heb civ3 bij dynabyte besteld hoor, nu alleen nog een keer die uitbreidingen erbij kopen.

Great Library is ok, negeer de rest. eventueel Pyramids en Sun Tzu.

 

Probeer de andere civs mee te krijgen tegen je bazen. Hoe doe je dat?

Veel met ze ruilen! Een tip die echt geweldig werkt: wanneer je bijv map making hebt en zij niet en ze hebben maar 200 gold en je weet dat t meer waard is. Verkoop dan nooit je tech zo goedkoop. Geef ze eerst een paar keer 10 gold en vraag daarna al het goud. 10 is het minimum om te geven, anders werkt het neit (ze zien het anders niet als een gift) en volgens mij heeft het maar 2 of 3 keer achter elkaar effect. Dan heb je met ze geruild en twee keer iets gegeven ipv alleen geruild. Resyultaat: ze zijn dol op je. Dit werkt zelfs op SID niveau, heb ik ondervonden en is geweldig en eenvoudig.