Vreemd

Ben sinds kort begonnen met het spelen van Civ3…

Na jaren lang verslaafd te zijn geweest aan aan Civ2, heb ik Civ3 eens opgepakt en het werkt net zo verslavend…

 

Maar ik heb er toch moeite mee vreemd genoeg. Op chieftain niveau is het zelfs mogelijk dat je tegenstander sneller de wonders bouwt dan jijzelf… Ben geen Civ broekie(dus weet hoe ik een goede civ moet starten), maar dat vind ik vreemd…

(Was dat op Deity niveau gewend)

 

Het gedoe met de resources was ook erg wennen, maar had dat al snel onder de knie.

 

Wat ik wel mis is een savegame editor zoals Civ 2 die had. Gebruikte die altijd om mijn tegenstanders aan het einde te versterken zodat de eindstrijd heel spannend en enerverend was…

Is er nog zo’n editor voor handen en zo ja welke ?

Hoi Matthijs. Zo’n editor is er vast wel te vinden op CFC.

 

Dat de AI sneller wonders bouwt op Chieftain, dat heb ik niet. Op Demi-God en hoger wel. Daar heb ik wel eens een wonder, maar meestal laat ik ze links liggen. Op SID begin er nog niet eens aan. Wonders zijn er om veroverd te worden is zo’n beetje mijn motto op hogere levels.

Bedankt, maar het levert een des te groter vraagteken op…

 

Heeft iemand een tip voor een editor ?

Wat is een goede en wat kun je ermee ?

 

Hopelijk heeft iemand iets…

http://forums.civfanatics.com/showthread.p…&threadid=10161

 

Ik weet niet of het iets is, maar dit stond zo’n beetje bovenaan

 

Ik heb btw ook geen last van dat de ai sneller bouwt in chieftain. Ik heb ook erg lang civ 2 gespeelt maar zat toch al vrij snel op een hoger niveau dan chieftain :?