Waaaaat Part II

srry hoor maar wat is FOW???

FOW= Fog of War, de tiles die je beschaduwd ziet omdat je er ver vanaf bent.

 

Klopt MiChello, dat zie je idd wel, maar tile improvements weer niet… toch? Ik heb al lang Civ3 niet meer gedaan, dusz… weet niet zeker

tile-improvement zie je idd niet, misschien dat het dan idd komt omdat een goody hut net als een barbarian camp onder tile-improvement vallen. Dit zou betekenen dat als je de locatie op de map van zo’n camp ziet, en hij valt ineens binnen de grenzen van de ai, dat je het ook nog blijft zien…Lijkt me lastig om daar echter een shot van te krijgen… :huh:

aah, ik wist de afkorting van fog of war niet :stuck_out_tongue:

 

Hoezo, dat was dan volgens mij net de shot die ik hier heb gepost, of begrijp ik je verkeerd?

ja, ik zie ook niet waarom dat lastig is?

Nee, jij hebt een shot van een goody hut binnen de grenzen, ik bedoel een barbarian camp, je weet wel, zon ding met een barbarian warrior er op die meer warriors, boten en horsemen produceerd, zon ding waar je 25 goud voor krijgt als je hem vernietigd…

ok.

Daar heb ik dus nog nooit een shot van gezien, en uitgaande van het feit dat de ai barbarian camps altijd zo snel mogelijk aanvalt…

nooit op gelet eigenlijk. Kzal eens opletten of ik het ens zie.

Ik heb het in ieder geval nog niet gezien :unsure:

jullie hebben nog nooit een barabrian camp gezien?? kom op, hoe krijg je anders techs in het begin! Maar ik denk dat jullie iets anders bedoelen…

 

En is een goodiehut hetzelfde als een barbarian camp?

Ik denk dat je het een en ander mist, een barbarian camp is idd NIET hetzelfde als een goodyhut…en het ging niet om zon camp, maar om een screenshot met een barbarian camp binnen de grenzen van een vijand in een FoW gebied. :roll_eyes: is wat ingewikkeld…

maar wat is een goodyhut dan? Zo’n hutje waar je iets extra’s krijgt??

Een goody hut is zon geval waar je een tech, warrior, map, stad, barbaarse vijanden of wat dan ook van krijgt. Een barbarian camp is zon geval waar altijd tenminste ??n barbarian warrior op staat en waar je 25 gold voor krijgt als je hem vernietigd.

zo’n goody hut heb ik dan nog nooit gehad…behalve degene waar ik techs van krijg…

Dan heb je ze waarschijnlijk nooit ingesteld.

Even voor mijn goede beleving, zoals jullie onderhand wel weten ben ik geheel nieuw met het spel en heeft iemand hier ooit gezegd, “vraag maar raak” :stuck_out_tongue: . Ik was altijd in de veronderstelling dat je tussen 2 steden een weg "moest’ maken. Niet moeten in de trant van “anders is het over en uit”, maar in de trant van “je bent gek als je het niet doet”. Ik dus altijd trouw wegen bouwen tussen de steden…Nou zit ik clint zijn screenie te bestuderen…)Want ik bekijk hem op de pixel :roll_eyes: )…Zie ik dat hij geen wegen heeft, ik dus gelijk denken…“WAAAAAATTTTTTTT” :o , …Wat is of kan de reden zijn voor het wel of niet bouwen van wegen… :unsure:

Je bouwt wegen om er voor te zorgen dat je:

Troepen sneller kan verplaatsen

Luxury en Strategic resources in iedere stad hebt

Met tegenstanders kan handelen

 

Je bouwt geen wegen omdat je:

Lui bent

Geen werkers hebt

Je de computer op automate hebt staan :rofl:

:roll_eyes: