Welke Beschaving om mee te beginnen?

Ik speel eigenlijk altijd met de basisinstellingen, dus je bent mij zeker voor op het gebied van de editor. (die heb ik in 3 nog niet eens bekeken, kun je nagaan!!) Voor wat betreft de niveaus speel ik momenteel alleen nog maar regent en/of hoger aangezien ik daaronder zeker weet dat ik win en de lol er dus wel af is. (momenteel begint regent trouwens ook al aardig richting verveling te gaan, maar daar probeer ik nu alleen maar op een bepaalde manier te winnen Ik neem me bijvoorbeeld voor om met domination te winnen, lukt dit niet maar wel op een andere manier, dan ben ik eigenlijk toch niet gelukkig met mijn winst) Wat mij wel weer interesseert en nog niet helemaal uitben is de verdeling van de punten. Ik win eigenlijk altijd wel, maar ben vaak niet de eerste met de puntentelling, iemand meer info hierover?

 

Open hiervoor ff een nieuwe thread :laughing:

He Chris, je mag dan wel gelijk hebben over die nieuwe thread, maaruh, heb je ook een antwoord op de echte vraag??? :stuck_out_tongue:

Inderdaad Clint, je hebt gelijk.

Chris dat hoort in off topics thuis dit soort reacties

Ok, Red, it’s us against the moderators in PTW :twisted: :twisted: Geintje guys…

houden jullie het ff ontopic jongens??

Probeer ik wel, maar ik krijg maar geen antwoord op de vraag…dus jongens, nog eens ff kijken naar het begin van de thread 8O

Ik hoor dat in PTW het best verstandig kan zijn om een beschaving te kiezen die in het begin sterke units heeft. Voordat Clint zijn eerste barracks heeft gebouwd is hij rond 3000 bc al whiped out

Hehe, yeah right. But serious, ik denk sowieso dat mijn manier van spelen in rap tempo zal veranderen, wat denk je bijvoorbeeld van het onderhandelen, de AI is goed in te schatten wat dat betreft, maar tegen een human is alles onvoorspelbaar. Stel je voor dat je ff niet hebt mogen n…ken omdat je volgens haar (of hem, sorry boys) te veel hebt zitten civven en dat je straf is en vervolgens vraagt iemand je om de strategic resource saltpeter :stuck_out_tongue: Die heb ik dan toch zelf wel ff nodig om e.e.a. in d’r eten te mengen. :twisted: 8) Andersom, je mocht daarentegen wel, sterker nog je moet de hele tijd, dan heb ik mijn eigen iron wel weer nodig :laughing:

En vervolgens om toch ff serieus te worden, want we praten hier toch over iets meer dan zomaar een spelletje, dit is meer een way of life :wink: In bijna alle gevallen tegen de comp is vrij goed in te schatten wat de tegenpartij voor strategie aan het voeren is. Deze wordt in de regel ook niet echt veranderd, maar wat er gebeurt bij menselijk handelen is afhankelijk van zoveel factoren dat ik denk dat deze spellen bijvoorbeeld veel meer op oorlog ziullen uitdraaien omdat men geen zin meer heeft, gewoon obstinaat is, verlies op zich af ziet komen en rare acties gaat voeren, gewoon irritant wil zijn etc. etc. Conclusie, ben zeer benieuwd naar de komende games.

Of je mag met de buurvrouw: RUBBER!!

 

Maar goed: ik las op Civfan dat de gemiddelde humanplayer een lange termijn strategie heeft, daar waar een AI speler soms op bloodrush staat.

 

Jammer trouwens dat het niet mogelijk is om met wee HP’s tegen de AI te spelen…

Ok, sounds good to me, dat wil dus zeggen dat ik die etter moet zijn die met iedereen oorlog voert, hehe :twisted: :stuck_out_tongue: