Welke Beschaving om mee te beginnen?

Wil graag van iedereen weten met wie die speelt en waarom.

 

Bij mij:

 

Egyptenaren (Early Golden Age)

Amerikanen (Explorer)

En wederom typisch, buiten die twee heb ik ook niet echt favorieten. Het leuke aan de Amies is dat je snel kunt exploren, terwijl je bij de Egyptenezen wat beter in je vel zit op korte termijn indien je tenminste de Pyramids snel bouwt inderdaad vanwege je Golden Age. Ik moet overigens wel bekennen dat ik nog niet eens alle civ’s heb geprobeerd. (maar ja, ik kan bijvoorbeeld ook niet zo goed een olifant besturen :slight_smile: )

Mij lukt het aardig, maar goed, ik ben getrouwd…

 

Heb wel eens geprobeerd om met de duitsers te beginnen, maar op de een of andere manier begint dat niet echt prettig… Weet niet waar het aan ligt, maar het zijn slow starters.

 

De Engelsen lijkt mij trouwens ook wel wat, misschien vannacht ff een gamepje aan wagen.

Ik neem aan dat jouw pc niet door je vrouw wordt gebruikt :slight_smile: ? Ik denk dat ik de Greeks maar eens een keer ga proberen. Die gaan nl. in het begin behoorlijk met mij op hetzelfde level omhoog.

Ik ben de grieken altijd ver voor…

wordt dus een makkie bij PTW…

:twisted:

Yeah right 8) Gaaaaaaaap. Een hand op mijn rug, blinddoekje voor en als je nog steeds zo ahum “goed” speelt als vroeger in RA… :roll: lol

Tegenwoordig kan je ook bier per post versturen, dus als het op weddenschappen aankomt uitkijken…

 

En dat met dat vastbinden en blinddoeken doe je maar thuis met je vriendin/vrouw…

Shit, heb jij die webcam ook al gezien bij mij in de slaapkamer. :rofl: :rofl: :rofl: En wat dat bier betreft, ik PM je mijn adres wel ff.

Ik kies meestal de egyptenare.

 

De rede hiervoor is dat ze de 2 handigste bonus dingen hebben, industrious en religeus.

 

Ik vind het fijn dat workers gauw klaar zijn, en je geen anarchy hebt.

Indeed, maar ik moet me eigenlijk eens verdiepen in de rest, zeker met PTW in aantocht, moet toch een beetje weten wat m’n tegenstanders kunnen… :twisted:

French. Industrious rules, workers werken supersnel. in combo met meer poen hou je de andere factoren makkelijk onder controle, alleen die domme musketeer h? :wink:

Tigger, hoe ga je dan met je religious en science??

Ik weet niet precies wat je bedoelt, maar als je vraagt hoe ik die factoren dan bij french onder controle houdt dan is het: Religous kortingen op cathedrals enzo heb ik niet nodig, dit kan ik compenseren met meer productie en zelfs kopen. Science rate kan ik hoger zetten omdat ik meer inkomsten heb.

 

Ik moet er bij zeggen dat hoewel ik french de beste vind, ik ze niet het leukste vind. Greek, Egypt, Roman, vind ik leuker om te spelen.

HMM, waarom doet mijn avatar het niet?

Wat bedoel je met niet leuk?

De romans bevallen mij trouwens ook niet zo…

 

Ik zal de French eens gaan proberen, goede argumenten

Weet je wat het is? Het spel is een kwestie van bitjes en bytjes. Je kan dus uitrekenen en beredeneren wat de beste actie is of de beste civ is om mee te spelen bij welk speltype.

 

Maar daarom speel ik niet. Ik wil er een beetje gevoel bij hebben dat ik een echte civ aan het bouwen. Dus een bepaalde civ civ niet elimineren terwijl dat tactisch wel beste is. Of een bepaalde tribute niet geven terwijl je een oorlog riskeert die je veel meer schade berokkent. Ik bedoel dus het meest verstandige om te doen is niet altijd het leukste!

 

God, wat ben ik aan het zeuren. Ik wordt waarschijnlijk gewoon oud :wink:

Het nemen van de juiste beslissing: al dan niet onderhandelen, wel of geen oorlog voeren is het leuke van het spel…

 

Meedoen is belangrijker dan winnen?

Heb gisteren de French geprobeerd, maar beviel me toch niet zo goed. Kan ook zijn omdat ik inmiddels aan de Egyptenezen behoorlijk gewend ben geraakt en daarom in een bepaalde volgorde start. Ben het wel met je eens hoor Tigger, kan overigens ook zijn omdat ik ook oud aan het worden ben :wink: maar het gevoel dat je ergens naartoe aan het werken bent vindt ik ook leuker ook al moet je dan wel eens wat doen wat niet helemaal leuk is op dat moment. Ik ben niet zo’n oorlogvoerder over het algemeen. Win dan ook geregeld de UN en Culture.

Over het algemeen speel ik met de perzen, deze zijn wetenschappelijk en industrieel dat bevalt me over het algemeen best goed alleen ik kan niet zo goed uitbreiden op een hoger niveau. Meer stadjes bouwen dus.

 

Want de AI is me nogal eens voor.

Het probleem bij mij is dat ik nog met civ II tactieken speel.

Tja, ik heb me eigen volkje (klint wel heel dubieus…) geconstrueerd (mede omdat Civ CD niet wilde draaien, en daarom maar eens de editor gebruikt).

Maar in het begin speelde ik vaak met/als de Russen, voornamelijk voor het Expansionisme in het begin, en later als Communisten de Duitsers op te rollen (tja…).

 

Wat ik graag van jullie wil weten is of jullie aanpassingen maken in de editor, of met de basisinstellingen CivIII spelen op de diverse niveaus.

 

Ik heb echt nul verstand van games, en dit is mijn eerste ervaring op Game-gebied, vind Civ geweldig, maar weet nog te weinig van de strategie?n, en hoe daarvan te leren, ik ben bang dat iedereen op dit forum mij een paar stappen voor is. Maar goed, ik kan dan gelukkig nog veel van jullie leren!