Worker action

Zou wel ok zijn als ze in CivIV de workers (binnen of buiten de city radius??) de mogelijkheid zouden geven om havens te bouwen. Als je naar de realiteit kijkt hoeft een haven toch ook niet midden in de stad te liggen…Of zeg ik nou iets heel stoms. Is best wel aardig ivm verweggistan resources.

Klopt, voor die verweggistan resources moet je idd een stad aan de kust met haven bouwen. Maar vaak heb ik dat ook wel omdat daar leuke tiles zijn.

als je de workers die optie geeft (sowiso alleen binnen radius, IMHO) zou je ze er veel mer moeten geven, zoals barracks (zie CFC, produceren units ten koste van stad production, zodat je in die stad bijv imps kunt bouwen. Ook kun je denken aan missile silos etc.

 

Owja stel die optie komt erin om die te laten bouwen. Laat ze die alsjeblieft niet ge-automate bouwen :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl:

Jaha, die stad met die haven snappen we allemaal wel. Alleen, het komt wel eens voor dat de resource net klote ligt en je de dichtsbijzijnde stad niet ?n dicht bij de resource ?n aan de rand van het land kunt bouwen. Als je dan een weg kunt bouwen en een worker kunt omturnen in een haven (net als met flight strips), zou dat best makkelijk zijn. Ik zie niet waarom dat je dan ook bijv. barracks zou moeten kunnen bouwen.

als de barracks dan units kan produceren haalt die dan de shields van de stad af? dat is dus net zo iets als 2 dingen tegelijk kunnen bouwen? lijkt mij beetje onpraktisch

@ clint: …, weten we ook allemmaal wel van kolonien?

 

@ clint&gunz: ik bedoelde dat je met die haven een dity imp buiten steden gaat leggen. CLint haalde aan dat dat in RL ook kan. Maar in RL kan zo veel, veel city imps kunnen buiten een stad dan he… Barracks zijn niet mijn idee, zou er ook geen honderden gebruiken, maar ik zie soms wel nut van het opsplitsen van producties, voor bijv een continue unit stream zonderdat een stad compleet plat ligt qua imps.

 

Ikke nie snappe?? Je bedoelt het bouwen van kolonien met je worker of watte?? En als je dat dan bedoelt, wat bedoel je dan met de vraag???/ :o :roll_eyes:

:wink:

 

Je zei zo mooi: van … weten we allemaal wel, dus ik denk: ik ga in die trend door… :stuck_out_tongue:

Met een kolonie kun je die resourse toch pakken en via een stad met harbor in je systeem krijgen…

Snap ik, maar ik bedoelde daar verder niets mee hoor. Ik wilde alleen maar zeggen dat dat dus net de oplossing niet was die ik bedoelde…lekker duidelijk he. :rofl: Idd, als je een kolonie bouwt en je verbindt die weer met een stad met een haven…maar dat was nou net de reden waarom ik die worker een haven wil laten bouwen.

hehhehe :laughing:

Is precies andersom ja… Stad op A, colonie op B stad op B, colonie op A

 

Met jouw optie kun je de resource misschien veiliger stellen (dichter bij stad), maar je zou er een tweede stad kunnen vestigen (ICS), als ze de havens niet implementeren. Kost je wel een settler ipv een worker…

En waarom zou een gesprek met jou ook gewoon simpel zijn he :rofl: :laughing: IK WIL GEWOON EEN WORKER DIE EEN HAVEN KAN BOUWEN :stuck_out_tongue:

Ok Ok, maar ja, je kunt zoveel willen. Ik wil ook wel eens wat, krijg ik ook niet altijd…

 

Ik zal zo Sid eens fkes bellen, kijken wat ie voor je kan doen, ok? Maar op deze manier heb je een settler die een haven kan bouwen… is toch ook leuk? :stuck_out_tongue:

Moet je wel zelf de haven bouen in de stad, maar… het is een begin.

SLOTJEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE PLEAZZZZZEEEEEEEEE :rofl:

Moderator action: closed by The_Unforgiven

anders flipt er dadelijk ene hier, just trying to help :wink:

Overigens wel handig dat jij jezelf de mond kan snoeren :rofl:

 

 

en mij ook