Worker "probleempjes"

De meeste games die ik speel kom ik op een bepaald moment op een stadium waar dat

al mijn worker die op A stonden ineens niets meer de doen hebben (en ik heb er erug veel meestal). Dan moet ik dus enkele tientallen keren per turn Spatie indrukken en dat werkt me op me zenuwen. Bestaat er de optie om A maar als er niets is dan skip turn?

 

Vond niets in de manual , maar als oude civ 1 , 2 heb ik het ook niet te grondig gelezen :wink: . Waarom maken die Microprose (ex nu) toch zo’n massive manuals? (B17 Flying Fortress is gewoon een boek! :grinning:

hmm als ik het goed heb. en dat heb ik het meestal :roll_eyes:

 

moet je de workers gewoon op automate zetten en dan hoef je niet steeds op spatie te drukken. dat werkt bij mij tenminste wel.

 

 

ps: 1 topic was genoeg hoor :grinning:

Als je workers niets meer doen kun je op f drukken. Dan staan ze in een slaap toestand en kun je ze weer activeren door ze aan te klikken.

 

Ik zelf automate mijn workers nooit, ik regel alles zelf, het kost een hoop tijd, maar ik heb wel vanaf begin af aan een infrastructuur waar de romeinen U tegen gezegd zouden hebben.

shift-a doet het wel ok. Dan bewerken de workers gewoon je land en als er niets meer te doen is blijven ze gewoon in je steden staan en hoef je verder niets te doen…

niet automaten, die workers. De PC is dom en doet de gekste dingen. Micromanagement kun je wel vergeten met geautomatiseerde workers en dat is het effectiefste concept in het spel.

Juist, het is d snelste manier om aan grondstoffen en aan handelsroutes te komen. Wil je op een hoger niveau komen zul je toch echt alles zelf moeten doen.

Op het hogere niveau kun je komen, je redt het alleen iets lastiger :wink:

Ik doe ALLES zelf en laat de PC niks regelen, ook geen governors. Niks, nada, njet…

zoals ik al zei

welk level speel je op?

meestal monarch

 

Niet helemaal mee eens. Als je een gedeelte van de workers automated laat werken en een gedeelte aanstuurt heb je wat mij betreft de perfecte balans. Ook een aantal automatisch trade laten bouwen overigens. <_<

Kan je ook doen, maar ik heb een vrij laag worker aantal, heb geld nodig om legers te onderhouden

Ik heb er meestal een aardig aantal (slaven!) en ik bestuur ze het leifst zelf, dan weet ik zeker dat het effectief gebeurt. ik hoop dat ik wat meer vertrouwen kan hebben in de intelligentie van de PC in Civ4. Zou mooi zijn: heb je gelijk ook betere AI.

Ja maar als het spel te logisch wordt is het niet realistisch meer :stuck_out_tongue:

Hoezo?? Het is toch best logisch in de wereld: “Ik (Amerika) ben kwaad op Al Qaida en dus val ik Iraq binnen omdat Saddam naar mosterdgas ruikt” Waarop vervolgens een stelletje Marokkanen, omdat ze boos zijn op Israel!!! (jahaa, want die zijn niet lief tegen Palestina…dus!) een aanslag plegen op de Spanjaarden, waarna Israel een vent in een rolstoel neerschiet, waarop zijn aanhangers, die in Palestina wonen Amerika weer bedreigen…Cirkel rond volgens mij. :ph34r::ph34r::ph34r::ph34r:

die situatie die jij beschrijft is realistisch maar niet logisch, dus klopt het wat ik zei.

En btw, Bush viel Irak niet aan omdat Saddam stonk (al zou het een betere reden zijn geweest) maar omdat hij aan pappie moest laten zien dat hij geen mietje is (wat ze hem op school waarschijnlijk zijn hele leven hebben geroepen). En die Marokanen waren welzeker boos op de Spanjaarden. Is er eigenlijk iemand die die spanjaarden wel mag??? :huh::huh: :roll_eyes: :stuck_out_tongue: :rofl:

Je ne comprend pas...

 

Wat bedoel je hiermee? Wat wordt er logisch en waarom is dat niet realistisch?

sommige, niet de spanjaarden, maar meer de spanjaarderinnen :rofl: dan... :laughing:

En ook jij hebt best wel gelijk trouwens. :grinning:

nou unforgiven, ik geef je deels gelijk wat je over de signoritas zegt, maar wat betreft die logica, computers zijn logisch, de wereld en het leven niet, dus als de computer logische dingen doet is het reele er af. Kan ook mijn doorgedraaide gedachtenwereld zijn overigens :rofl: . Spaanse dames kunnen er best goed uit zien, maar ik moet zeggen dat als je een half-Azisch / half-West Europese neemt, dat ik daar betere ervaringen mee heb. Het is heel raar maar op de een of andere manier is het een perfecte combinatie. En daar zit ik dan met 5 generaties zuiver Nederlands bloed :unsure: :roll_eyes: :cry: