Workers en bomen

Ik zie nooit Workers ?bos bouwen? als ze in de Automatische stand staan, kijk ik niet goed, of doen ze het alleen op speciale grondsoorten?

bij mij doen ze dat wel maar vaak genoeg gooien ze ook de hele wereld vol met spoorwegen.

Tja, das een ding wat ze sowieso moeten doen, wegen gaan toch door alles heen, maar bos bouwen is zo’n extraatje, doe je dat eigenlijk alleen om shields met kappen te kunnen innen, of helpt het ook tegen ‘Global Warming’ (Grass–>Plains–>Desert) :?:

zover ik weet help het niet tegen global warming dat kun je alleen tegen gaan door geen nucliare missles te gebruiken, en je uitstoot van fabrieken enzo te voorkomen verminderen.

Dus is het alleen maar om te kunnen kappen (en shields ervoor terug te krijgen)?

ik vond het wel een mooie gedachte om bomen te planten tegen de uitstoot van bepaalde polution.

voor zover ik weet heeft het in de echte wereld ook alleen maar nadeel voor de wereld dat er zoveel bomen omgekapt worden. dus vind het redelijk normaal dat het niet help met het voorkomen van broeikaseffecten enz.

jez, jez, dat is ook zo, maar tog zou het een leuke zijn, ff wat bijplanten (en niet om het te voorkomen, maar als pleister), doen we in de echte wereld ook (niet dat dat wat uit maakt…).

 

Maarre…blijft dus de vraag: "Dus is het alleen maar om te kunnen kappen (en shields ervoor terug te krijgen)? "

yep het is alleen maar voor extra shields. en natuurlijk is het wel leuk als je een wereld hebt waar niet alleen maar vlakte is maar ook af en toe een boom :rofl:

Forest kan alleen op Grassland and Plains (volgens handleiding), maar volgens mij kan het ook op Tundra (met Pinetrees). Maar als de workers denken dat ze beter kunnen irrigeren of minen, dan gaan ze niet planten. En ze gaan hakken, wanneer er shields aangemaakt moeten worden.

In de Editor kun je dat aan geven, wat je cities vooral aanmaakt (hangt ook van je Civ af, wat voor een type volk ie is), maar je kunt het aanpassen voor je gaat spelen.

Antwoord op de echte vraag: Jawel , ook in automated mode planten ze bos.

Ik ben er nu achter dat ze wel bomen planten in de Auto-stand, maar niet in de 'shift-A’stand, wat ik eigenlijk altijd doe, maar soms niet verstandig is.

Waarom shift A?

Met shift-A is het belangrijkste verschil met gewoon-A dat je workers geen geirrigeerd land gaat mijnen enzo (behalve als je city werkelijk van de dorst omkomt, gaan ze mijnen in irrgated land omzetten), dus alles blijft zoals de eerste land-improvement.

Ook gaan ze er direcht op uit bij Polution. Nadeel is wel dat ze bijvoorbeeld eerst wegen gaan bouwen rond een City, ipv weg tussen Cities, daar moet je ze af en toe ff sturen, en forest planten dus, dat doen ze ook niet bij shift-A.

Okeeeeeeeeeee, had ik nog nooit gebruikt, ga ik ook es proberen. Mijn probleem is als ik hier zo’n beetje rondkoekeloer, dat ik alleen maar bezig ben met winnen en niet zo diep kijk naar de mogelijkheden om dit efficienter te doen, iets wat anderen veel beter doen. (wat waarschijnlijk weer meer puntjes oplevert) Ik mag dan wel op een aardig niveau kunnen winnen, maar het kan dus beter.

Foutje Mika: shift-a betekent dat zij alleen de stad waar ze op dat moment zijn ‘bedienen’. In PTW kan je per mogelijke werkzaamheden de worker op inzetten. Wil je een bepaalde worker alleen met polution aan de gang laten gaan, of alleen bos kappen, of alleen jungle kappen: kan.

 

Dat ze de hele wereld vol leggen met railroad heeft ook een doel: de steden produceren meer food op een met railroad bedekt stukje grond.

 

Daar waar ik railroad bouw om troepen snel te kunnen verplaatsen, heeft de AI in de (shift)A stand meer baat bij groeiende steden. Daarom zie je ze meer lusjes maken rond een stad dan rechte lijnen aanleggen.

He eindelijk eens wat zinnigs van Red :laughing: Dat van die lusjes wist ik wel, maar die shift-A niet. Ik kan me wel herinneren dat ik er ergens eens wat over gelezen heb, maar daar houdt het ook op. (Ik moet dat boekie toch maar weer eens op het sch…huis leggen :stuck_out_tongue: )

eeeh, volgens mij een foutje van Red. Er is een combo die het bewerken van de die specifieke stad activeert, kweet effe niet welke. Shift-A betekent aleen virgin terein bewerken.

Ok, gaan jullie er ff over vechten, ik zal het vanavond es zelf uitzoeken. :wink:

Lijstje van hierboven bedoelde A-standjes vd Workers:

 

[*]A Automate worker

 

[*]Shift-A Leave existing improvements

 

[*]Shift-I This city only

 

[*]Ctrl-Shift-I This city only, leave existing improvements

Zijn we daar ook weer uit, al is het het controleren nog wel waard.

A-standjes… woehoeoe, klinkt goed. :rofl:

 

Moderator action: rest of topic moved to ‘Civ4 wensen en suggesties’ by The_Unforgiven

misschien interessant om erover te brainstormen aldaar