XP of niet?

Ok, wellicht dat een van de modjes deze naar een andere thread wil verplaatsen, maar het leek me hier wel te kloppen. Ik ben aan het kijken naar een nieuwe pc en zoals iedereen inmiddels wel weet, ben ik verknocht aan 98 SE. Moet ik nu overstappen op XP of niet. Ik heb het idee dat ik daar zoveel ellende over hoor, dat ik er ernstig over denk om bij 98 SE te blijven. (en ik bedoel niet alleen om te civven, ook voor mijn dagelijkse werkzaamheden, maar wel in die combinatie natuurlijk)

nou zoals je al hebt kunnen zien heb ik net xp en CIV doet het niet (bij mij, bij meeste werkt het prima)!

maar goed, de computer is er wel sneller mee etc. Alleen op internet heb ik nogal eens dat ik een foutmelding krijg en dat die internet afsluit zonder aanwijsbare reden, maar dan klik ik weer op internet en kan ik gewoon weer verder.

ook irritant is dat XP zich overal mee bemoeit dus als je dat niet wilt zou ik 98 houden!

 

ik ga trouwens denk ik weer over op 98, want krijg civ niet bepaald aan de praat!

Idd, met name dat bemoeien daar hou ik niet zo van. Ik ben errug goed met comps mag ik wel zeggen, ik bouw die dingen ook zelf vaak voor kennissen die met allerhande materiaal aankomen, maar als iemand mij tegenwoordig dingen vraagt waar XP mee gemoeid is en ik kan er zelf niet achter kruipen dan laat ik ze meestal iemand anders bellen. Doodziek word ik ervan, maar ik heb al langere tijd gedacht dat dat misschien komt vanwege het feit dat ik het niet WIL snappen :sunglasses:

ik gebruik het nu al een tijdje, en ik kan je zeggen dat het in het begin zeker wennen was. maar na een tijdje het gebruikt te hebben wil ik echt niet meer terug naar win 98.

 

heb jaren met 98 se gewerkt maar vooruitgang moet er zijn.

 

dus ik zou adviseren probeer het, en mocht het na een maandje of 2 niks zijn kun je altijd nog terug of een andere versie van windows pakken. of wat natuurlijk altijd kan linux gaan gebruiken :grinning:

En linux, wat heb ik daar voor voordeel van? Volgens mij moet ik toch echt well bij de producten van ouwe Bill zijn om e.e.a. lekker compatibel te houden :stuck_out_tongue:

hmm, linux is iets stabieler

understatement of the century… Die simulatie- en lab pc’s draaien hier ALLEMAAL op linux… Hoe zou da komen? ALs dit hier op windows zou draaien kon je om de dag je jobs opnieuw starten. Dr staan hier tig dual-processor pc’s met verschillende jobs op meerdere en gesharede processors en dr loopt WEINIG vast. Probeer da maar eens met die drek van Gates. Ik geef toe, is wel makkelijker qua compatibiliteit. Maar voor zekerheid moet je Linux hebben.

Ik bedoel maar :laughing:

Mjah, geloof ik allemaal, heb dat vaker gehoord, alleen ik heb mijn pc meer voor het huis-, tuin- en keukenwerk en om te civven, dus ik denk da’k toch maar bij Billy blijf.

Groot gelijk, doe ik ook. Maar ik heb (naast het microsoft-eigen gepruts) niet zo gek veel problemen met XP, zeker niet met Civ en das toch het belangrijkste…

MM, nou ben ik er nog niet uit. Toch nog es ff over slapen. Iemand trouwens een leuk idee voor een kant en klare pc? Ik heb het daar niet zo op en stel liever zelf samen, maar ik zie tegenwoordig toch wel errug aantrekkelijke aanbiedingen.

zolang het zooitje maar niet crasht heb ik er ook niet echt problemen mee

Pa van mij heeft zo’n ALDI geval gekocht => PERFECT, serieus

ik hoor er ook eigenlijk nooit klachten over.

Mijn oom had er een keer iets aan en dat is bij velen het knelpunt: als het over garantie gaat…

Ik kan je zeggen: SUPER. Nieuwe HD, CD-ROM erin, no questions asked. Binnen 4 dagen terug (!).

dat zeg ik, ik hoor echt bijna nooit klachten. En dat voor die prijs

Ok, ga ik daar es op af.

hebben ze alleen in aanbiedingen en dan hebben ze kei veel pc-stuff… monitoren erbij (flatscreen)

en toch ga ik over een maandje of 2 een computer gewoon bij elkaar sprokkelen, niets kant en klaar

ikke niet, ben ik niet zo in thuis. Kan ik wel een vriend laten doen, die heeft dr een bedrijfje in… Ideaal