Ben ik de enige?

Ik heb wat rondgekeken op civfanatics.com. Als je daar alle verslagen leest van spellen hoe ze gewonnen hebben etc. (vooral van game of the month) lees ik daar hoe snel ze winnen. Zoals een domination victory in 1080 AD. Ok, dit kan ik me nog een klein beetje voorstellen maar dan het volgende. Een UN victory in 1750 AD ofzo. Hoe? Mijn research gaat veel te langzaam om al in 1750AD zover te zijn! En dan speel ik nog geen eens op de hogere niveaus!

En legers van +120 cavaleries? Heb je dan je tax op 100 staan ofzo? Hoe kun je het anders betalen?

 

Aangezien jullie de experts zijn op dit gebied :wink: vraag ik het maar aan jullie

Je science gaat trager op lagere digfficulty levels… gek he?

Let me explain: op hogere levels heeft de AI bonussen dus gaan die ook hard in science waardoor je kunt ruilen (en op nog hogere levels: kopen). Dit kan niet op lagere levels omdat de AI veel te traag is. Vandaar. Ofwel: de wet van de remmende voorsprong…

En die unit support is minder een probleem onder bijvoorbeeld monarchy of communism door de unit support vanuit je steden.

dat je science langzamer gaat is inderdaad heeeeel vreemd

btw: bedankt!

Je science gaat inet langzamer, ik bedoelde dat je scientific progress langzamer gaat doordat je niet kunt ruilen met of kopen van de andere civs. Je eigen research gaat gewoon even snel (met dezelfde aantallen commerce enzo natuurlijk)

 

btw: you’re welcome

Lang leve de Nederlandse handelsgeest

en de traditie leeft voort… MiChello spamt :rofl: :stuck_out_tongue:

ik spam niet ik pas me aan aan het niveau, maar het lukt me niet zo laag te worden :rofl:

Goed gesproken juist :laughing:

 

Trade is Key! :rofl:

Sekers, maar het is belangrijk zoveel als mogelijk uit een trade te slepen. Tot op het laatste goudstuk er uit persen

Dat moet je eens flikken op SId tegen de beste CIV zonder iron. Dan pers je er wel eens 50+ gpt uit voor iron. Echter, dit kunnen ze niet meer betalen en verklaren je de oorlog om van de deal af te komen…

michello schreef

Geplaatst: 30 Mrt 2004 11:26 pm Onderwerp:

 


 

Sekers, maar het is belangrijk zoveel als mogelijk uit een trade te slepen. Tot op het laatste goudstuk er uit persen

 

het is net een belastingambtenaar die persen je ook heel langzaam leeg tot je niks meer hebt

uitkijken voor die jongen

Zie boven, soms is het dom om te doen.

wat bedoel je wat is dom om tedoen

Alles eruit persen. Als een beschaving geen ijzer heeft, hebben ze daar vaak VEEL voor over. Als je dat helemaal uitbuit, kan het zijn dat ze dat niet meer kunnen betalen, en dan verklaren ze de oorlog aan je. Puur om van de deal af te zijn. Maar daar houdt het dan niet bij op. Ze vallen je aan en laat het nu eens net de sterkste civ zijn die er is. Dan wordt je waarschijnlijk niet weggevaagd, maar je valt wel terug.

ja ik probeer een oorlog altijd uittestellen tot ik ver in het spel ben met tanks en zo

dat vind ik leuker en dan heb je weer wat langer gespeeld als je meteen al oorlog gaaat voeren kun je ook snel dood en is je spel weg

Vroege oorlog is niet slecht, maar een slecht getimede wel.

ja maar als je vroeg oorlog voert heb je geen tijd voor andere uitvindingen en begin je meteen achter telopen op de civ die er nog rondlopen en geen oorlog voeren

Precies, dat is het probleem. Maar de techs in het begin zijn later erg goedkoop. Om te kopen, maar ook om zelf te onderzoeken. Dus als je als dikke overwinnaar uit de bus komt, met een stel extra steden. Dat is neit zo erg.

nee zo heb ik het nog nooit bekeken ik zal het eens proberen