beschrijf hier je begin strategie

En raad eens waar je dat allemaal kunt vinden??? In de schemaatjes van Vix natuurlijk :rofl:

En heb reeds een nieuwe versie van de Golden Age Triggers naar Chris gestuurd, binnenkort te downloaden op deze site!

Als iemand me kan vertellen wat ik kan verbeteren: GRAAG!

 

Ik begin door een stad te bouwen, en 1 of 2 workers die ik als ze af zijn laat autodingesen. Daarna een settler en dan een warrior, of betere vechtunit. Die unit forify ik. Het zelfde doe ik met de stad die de settler bouwt en zo voorts. Ondertussen bouw ik mijn eerste stad uit met walls baracks granary enz. Ondertussen heb ik dus een heeeeele boel workers rond struinen. Als een stad 3 vecht units heeft gebruik ik de erop volgende om te verkennen en barbarian encampments te killen.

 

De science financiering doe ik zo hoog mogelijk zonder break even of shrinking als resultaat te krijgen.

 

Deze strategie werkt zolang ik niet een oorlog krijg.

 

Help?

is een redelijke strategie. maar wat je misschien beter kunt doen is je warriors er meteen op uit sturen om het gebied te verkennen en als je ongeveer 3 warriors hebt een nieuwe settler bouwen. zodat je snel alles rond je verkent, goodie hutjes kunt pakken barbarrians uitschakeld voor het geld.

 

je moet er in ieder geval voor zorgen dat je zo snel mogelijk weet waar je bent stel je speeld op een map met continenten dan kan het wel heel k*t zijn als je nou net op een heeeel klein continent/eiland zit dus dan weet je gelijk waar je je sience op moet richten moet ik gelijk op de economy gaan of toch maar op de warfare.

 

jij begint meteen met fortyfien dat is in het begin van het spel nauwelijks nodig. ok 1 man in een stad in het begin zou mooi zijn zeker met op de loer liggende barbarrians of civilizations. maar daar moet je je in het begin nog geen zorgen over maken want als je het een beetje diplomatisch aanpakt zul je in het begin echt nog geen oorlog krijgen of je moet hem zelf beginnen.

 

maar ik wens je veel plezier en hoop dat ik je geholpen heb deu.(spreek je binnenkort nog wel ff op msn ofzo dan kunnen we dit iets uitgebreider doen)

De strategie om te beginnen met twee workers is niet zo denderend aangezien je meestal je worker weliswaar gebouwd hebt in 5 beurten ofzo, maar dan duurt het nog eens een aantal beurten voordat je stad groot genoeg is om hem daadwerkelijk te “genereren”. Vervolgens groeit je stad ook niet naar twee omdat je een worker hebt gebouwd. Op deze manier loop je al snel achter bij de rest. Dit geldt tevens voor de settler die je meteen daarna bouwt, deze “pikt” ook weer een punt van je stad af. Verder ben ik het met Metallica eens dat dat fortifyen niet zoveel zin heeft in het begin. Ik neem aan dat je chieftain of warlord speelt? Probeer maar eens het volgende: Egyptenaren: 1e stad bouwen, niets veranderen aan je science, warrior bouwen, worker automaten of als je een resource binnen je culture hebt daar een road laten bouwen of minene of whatever. Als de warrior klaar is eropuit sturen, nog een warrior bouwen, settler bouwen, warrior bouwen die je eropuit stuurt, nu afhankelijk van het aantal beurten dat je nodig hebt om Pyramids te bouwen eerst nog een warrior of indien je 40 beurten nodig hebt voor Pyramids deze bouwen. Vervolgens kun je gaan spelen met je science en met je tweede stad concentreren op temple, settler, barracks, settler enz. Je zult zien dat je een heel eind komt.

 

Succes,

Clint

Inmiddels weer heel wat veranderd aan de strategie i.v.m. het spelen op hogere levels.

 

Natuurlijk blijf ik mijn favo beschaving spelen, de Egyptnezen, huge map, 3 tegenstanders. Bouw je eerste stad en nog voor je je worker aan de gang zet, science veranderen naar Literature (natuurlijk via Alphabet en Writing) Vervolgens science op 100%. Dan worker automaten en twee warriors bouwen. Indien je nu een settler kunt bouwen dit doen en deze zonder bescherming tweede stad laten bouwen. In je eerste stad Pyramids bouwen. In de tweede stad hetzelfde doen, met als verschil dat je nog een worker erbij bouwt. Vervolgens in je tweede stad Palace bouwen om daarna te vervangen voor de Great Library. (Evt. kan je die ook in je eerste stad bouwen afhankelijk van welke het meeste turns kost bij het uitvinden van Literature. Tevens gebeurt het vaak dat je een Great Leader krijgt omdat je een van de bovengenoemde techs als eerste hebt uitgevonden.)

 

Indien dit lukt (Pyramids + Great Library) heb je een goede basis om verder te gaan.

 

Try it. <_<

 

AAH, NEEEEEE!!! ZEKER niet in het begin! TERRIBLE! Eerlijk gezegd snap ik niet dat je dit zegt als je op deity speelt :roll_eyes:

 

Met die SGL’s ben ik het eens=> pyramides kopo ik dan of de Great Library. Beetje jammer vind ik dat je GA dan net iets te vroeg is. Niet veel, maar net iets…

 

Hoeveel workers bouw jij in godsnaam? Per stad zet ik altijd ??n worker aan het automaten. Workers die ik later bouw geef ik specifieke opdrachten. Werkt prima.

3 woorden:

workers niet automaten

 

2 woorden:

NIKS automaten

 

Automated workers doen domme dingen, ook als je specificeert dat ze mines niet moeten irrigeren enzo. Zelf sturen is het beste. Met MM zie je welke stad gaat groeien in welke turn en welke tile dus wat moet hebben. ik denk dat je een van WEINGEN bent die veel workers automate op deity, kijk maar eens op de CFC

Wat is veel. Per stad ??n. Als je de overige vervolgens wel specifieke opdrachten geeft werkt het echt prima.

That’ll be the day I die, als ik 1 worker per stad automate. AI is dom, dus de PC zal echt niet beter zijn als ie jouw pupkes bestuurt…

Dat doe je zelf drie keer efficienter als je MicroManaging doet, wat je haast wel moet op deity. Wat doe je zoal aan micromanagent clint?

Verder eigenlijk alles. Per beurt ben ik een eeuw bezig om alle steden te bekijken en zaken aan te passen. Oh nee, ik geef alleen mijn governor opdracht om de mensen happy te houden, iets wat ik af en toe tussentijds in een stad verander, maar standaard laat ik hem dat wel doen. Verder een paar galleys (met een settler en een spearman erin) of curraghs eropuit om automated te exploren, maar dan wel per beurt bekijken waar ze zijn en wat ze blootleggen. Maar dan heb je het wel zo ongeveer gehad voor wat betreft automaten. (Behalve als ik units stamp een continental ralleypoint neerpleuren)

Ik zei al dat ik niet echt geloof dat je succesvol benmt op deity zonder Micromanagement, maar nu voeg je er naast automated wokers nog automated explorer units en GOVERNORS aan toe???

 

Sorry, maar dat geloof ik echt niet meer.

Zal je een savegame sturen. Kun je nog wat van leren. :laughing:

I highly doubt it

not likely

impossible

Geloof is een betrekkelijk iets. Onmogelijk bestaat niet in mijn woordenboek. :sunglasses:

De enige manier waarop je een mooie savegame op deity kunt hebben zonder MM, met governors en automated units en workers is door… ik durf het bijna niet te zeggen … heb ik de grootste hekel aan in het spel… door de RELOADEN. Is dat je ‘truc’?

Ik zal eerlijkheidshalve niet ontkennen dat ik dat wel eens heb gedaan, maar dat is niet de truc. Het werkt precies zoals ik je heb beschreven. Maar ik heb het idee dat je niet helemaal snapt dat ik vervolgens wel continue per beurt de zaken goed in de gaten houd en niet zomaar alles laat gebeuren. Gaat het niet zoals ik het in m’n kop heb grijp ik constant in. Waar ik het heb over b.v. de curraghs, moet jij me ??n goede reden geven waarom ik die (als nog over de hele wereld het licht uit is) niet zou laten exploren. En mijn voornaamste doel is in eerste instantie mijn bevolking gelukkig is. Daar laat ik de governor net zolang voor zorgen tot ik anders beslis. Wederom, waarom zou ik dit niet zo doen? Als je vervolgens bekijkt dat ik per stad ??n worker automated heb staan en alle overige vervolgens per beurt bestuur zie ik je probleem niet. Ik ben het volledig met je eens dat iemand die alles automated heeft staan en er vervolgens niet meer naar omkijkt het niet zal redden.

Over exploren: bij net nieuwe sightings beslis je zelf beter waar je heen wil en wat je wil t zien.

 

Over governors: zonder governors heb je de one-turn grace period, waardoor je net wat extra shields kunt squeezen.

 

Automaten van workers alleen is niet de kritiek die ik op je strategieen heb. Je bent alleen gewoon beter af als je het zelf doet, zoals uitgelegd. Kijk welke stad over hoeveel beurten groeit, welke tiles te bewerken zonder iets te vespillen en dan de tile improven die het geschiktst is. DAT is goed spel. DAT is je mierenneuken ofwel micromanagen waar bijna iedere goede speler op CFC bij zweert. Lees eens iets van BAMSPEEDY. Beschouw hem als je god en dan wordt het misschien nog wat. Kijk eens naar de games van bijv. SirPLeb etcetcetc

 

 

en laat reloaden achterwege… dat is je reinste cheaten.

He, ff voor de duidelijkheid. Ik zeg niet dat het NIET beter is om alles te microen, ik zeg alleen dat ik prima af ben op de manier zoals ik het doe. En voor wat betreft het reloaden, ben ik volledig mee eens. Ik wilde alleen wel eerlijk zijn :sunglasses: (had ook kunnen zeggen dat ik dat nog nooooit gedaan heb, maar wederom, zo ben ik dan ook wel weer)