beschrijf hier je begin strategie

maar dan geef je me nou toch weer via een gigantische omweg gelijk? We hadden het er bijvoorbeeld zo’n beetje over wat beter was en wat geloofd moest worden. Nu zeg je dat MM inderdaad beter is, maar daar begon je niet mee…

 

Is inderdaad netjes dat je zegt dat reloaden wel eens is gedaan. ik zeg op mijn beurt: ik heb wel eens een game verlaten omdat het kut ging. Was volgens mij mijn eerste SID game

Ik geef jou geen ongelijk, ik had al zo’n gevoel dat je dat dacht. Ik zeg alleen dat het feit dat jij mij ongelijk geeft niet klopt. Jij gaat ervan uit dat alleen jouw strategie klopt en dat op mijn manier niet te winnen is. Wellicht dat je op jouw manier een game sneller wint, zou kunnen, het is alleen niet zo dat mijn manier niet werkt. dus :sunglasses:

Ik ben zelf een MM-freak dus ik zal eens proberen een game zonder te doen. Ik blijf er echter bij dat no MM+ governors+ auto units erg vertragend zal zijn voor de overwinning, if any.

Daar kun je best wel weer eens gelijk in hebben zoals ik eerder al zei…Shit, hier gaan we weer <_

ging dit niet over begin strategie? :rofl:

We got carried away, maar MM in het begin is ook perfect voor een goede start.

en de traditie leeft voort

En zal ik dan nou nog een keer zeggen dat ik het er niet mee eens ben :rofl: :rofl: Oh nee, da’s nie waar, ben het er wellicht wel mee eens, moet ik nog checken. :wink:

moeje vooral doen :laughing:

Mijn Strategie?..

Ja dat wisselt…

 

Vaak begin ik de op een HUGE wereld en vaak met the Romans, Egypte of The Dutch

Begin eerst onwijs vaak veel steden te bouwen!!

Tot dat oorlog bijna noodzakelijk wordt na dat alles vol gebouwd is

 

Vaak ga ik met de Romans al aanvallen met hordes legioenen en hoop dan vaak op leaders

Of als ik pas Cavalry kan maken en start een langdurige oorlog en werk samen met bondgenoten en roei ze stuk voor stuk uit

 

Maar dit is pas 1 van me manieren van spelen :grinning: Rapid Expanding :wink:

Klinkt als een redelijk bekende stategie :rofl:

achja wat heet bekend? :wink:

 

Op 'n gegeven moment in 't spel doel je toch steeds maarop 1 ding, uitbreiden! snel ook!

 

Maar met een hooglevel en jeben klein benje kansloos!

 

Ik ga vaak ook voor een hoge score dus speel vaak op Huge tot 't bloedige eind! :laughing:

Epic Wars die langer duren dan alle oorlogen in mensenheugenis bij elkaar, I Like It

Mijn beginstrategie:

 

“Farmer’s gambit”, of een variant daarop, met erg weinig military, omdat ik bee-line naar code of laws, philosophy, (free tech:republic), meteen got. switch naar republic, en dan maar blijven uitbreiden. Ik heb altijd veel workers, dus weinig military anders nekt de 2 gpt upkeep me, als ik weer over the free unit cap heen ga…

Zelf sturen is zoveel werk. :cry:

 

Ik vond het Public Works systeem van Call To Power veel beter, handzamer en sneller voor de pc.

Aan het hoofd staan van een beschaving is ook geen kleinigheid! :wink:

ik vond public works geen reet aan

 

maar dat kan ook komen omdat ik vanaf civ1 gewend ben om met settlers enzo te werken, dus kan ook gewoon eigenwijsheid zijn dat ik aan niets anders wil wennen :stuck_out_tongue:

Als je het hele element van zelf nadenken weg haalt door te automaten, waar ligt dan de uitdaging???

“Is 't met MiChello eens” :laughing:

Maar ja soms dient gemak de mens :roll_eyes:

en ook is het effectiever om het zelf te doen. PC let er neit op welke stad wanneer gaat groeien en dus een extra tile kan gaan bewerken. Ook geeft die er geen reet om of die onnodige overschrijding van de growth-req food amount omgezet had kunnen worden in nuttige shields…

 

PW had zijn voordelen, maar zeker ook zijn nadelen. Ik heb eens een thread gehad met iemand op CFC waarin we er (te?) diep op in gingen om een combi te zoeken, ik zal hem eens opgraven als ik tijd heb.