ja leuk
op school hadden wij bijbelse geschiedenis
dat noemde ik hemel techniek ik had het ook op de boeken staan
sinds dien nooit weer les gehad van die vent
jij hebt vrij vandaag professor
ja leuk
op school hadden wij bijbelse geschiedenis
dat noemde ik hemel techniek ik had het ook op de boeken staan
sinds dien nooit weer les gehad van die vent
jij hebt vrij vandaag professor
Ik heb wel zon schijt aan het christendom he, die lui hebben alles gejat van andere (heidense) religische en hun geloof heeft meer weg van de Griekse heersercultus dan van het hele Jodendom. Kijk eens naar Christelijke gebruiken en noem mij iets wat echt (genuine) Christelijk is. Ik geef jullie een jaartje de tijd om iets te vinden, ik heb nog niets gevonden.
ik denk en denk kan zo gauw niks verzinnen
heb je dat boek gelezen van david brown :De da vicie code
staan een hoop dingen in dat jezus een kind had en dat het nageslacht nog leeft
nu maar wachten dat er een opstaat
Ik heb het ook gelezen, leuk boek, interressante dingen staan er in ja. En watbetreft die afstammeling van jezus? Jezus is dead, GET OVER IT. Stomme Christenen met hun overleveringen.
Ook leuk vind ik dat de Joodse staat, die zo rond de tiende eeuw v.Chr. gesticht zou zijn gesticht is in wat historici noemen “de donkere eeuwen”, een periode waaruit vrijwel geen bronnen, laat staan betrouwbare te vinden zijn. De enige bron die bestaat voor het stichten van een Joodse staat is het oude testament zelf, tegen de tijd dat er weer nieuwe bronnen verschenen (8e eeuw v.Chr.) werden de Joden alweer overheerst door de Phoenici?rs…
er is ook een vervolg deel op het boek en dan over de onderwerpen die ze daar aan snijden over die sekte en zo
lijkt me wel interresant
o ja jezus is aan het kruis gestorven en nu heeft iedereen een kruis boven de deur
wat als hij was verdronken ?
had iedereen een aqurium boven de deur hahahahahahahah
Ik ben zelf ook niet echt gelovig, maar ik vind het wel ok als mensen steun aan hun geloof hebben. Vroeger werden onverklaarbare dingen vaak gerelateerd aan geloof, maar in de toenemende kennissamenleving wordt dat steeds minder een geloofsfunctie.
Maar de tegenwoordigheid leert ons dat denigrerende uitspraken over religie erg gevaarlijk zijn, dus let op… anders hebben we dadelijk een mailbom op de site…
ja vroeger waren we bang voor de russen maar nu
maar je hebt gelijk laat iedereen in zijn eigen waarde
Ik heb wel eens ooit gesprekken met Moslims over geloof enzo en soms is dat echt verhelderend. Dan zijn het mensen die er gewoon over kunnen praten en er begrip voor hebben dat er links en rechts vraagtekens bij geplaatst worden en die dat ook durven zeggen.
ja er was een stukje over op discoverie op tv
ging over die bedevaart naar mekka
daar was abraham mee begonnen en dat was niet eens een moslim volgens de joden daaar na kwam mohamed
als je al die boeken in een ketel stopt en roert dan komt er bij allemaal bijna het zelfde uit
Ik houd me er nooit zo mee bezig. Alles heeft zijn goede en slechte kanten. Het is af en toe fijn om ergens in te geloven, denk ik. Maar om je leven eraan te wijden…
heb je gelijk aan en al geloof je dan vraag je nog waar om
ik ben mijn zoontje verloren dus waarom
Sow, dat is inderdaad wel iets waarbij je geloof gaat wankelen ja. De bewering ‘Gods wegen zijn ondoorgrondelijk’ is dan ook niet echt waar je op zit te wachten.
het zit in de familie van generatie op generatie mijn vader verloor een broer en ik verloor er een en nu mijn zoon ook dus het zal wel een vloek zijn of zo
Ik was tot voor kort op dat gebied gezegend. Had nog niemand verloren (alleen overgrootmoeder die ik niet kende). Toen binnen een half jaar 2 vrienden van me, mijn opa, mijn oma, een jongetje waar ik leiding aan geef en mijn oom. Da was ook ff slikken, maar het altijd erger, lees ik… Dat lijkt inderdaad een sort vloek ofzo… Hopen dat ie u een keer ophoudt… beetje te laat, maar toch…
bassie zij altijd [ wat er ook gebeurt altijd blijven lachen ]
al is het als een boer met kies pijn
maar goed gebeurt is gebeurt en je kan er toch niks aan veranderen dus niet over nadenken
Dat is inderdaad de goede instelling ja. Keep your head up high…
ja jong
ik kan de hele dag wel in de stoel zitten teklagen dat het zo`n pijn doet maar daar gaat het echt niet van over en dat ik snachts niet kan slapen van de pijn maar echt niet
ik heb het nu ook gezellig en had nooit verwacht dat ik dit nog eens zou doen op zo`n forum
bovendien een fiets gekregen wel met drie wielen en een motertje
vanmorgen even geprobeert en gaat goed want zoveel kracht heb ik niet voor een gewone dus het leven lacht mij weer toe
Precies, life is what you make of it. En als het ff tegen zit, gewoon civ pakken en de razende dictator spelen. :evil:
juist dat is het en als je alles weer verslagen hebt en gebombardeerd dan is je dag weer goed
:idea: Iedereen zijn eigen sprookje!
En iedereen heeft zo behoefte aan zijn eigen sprookje, daarom deed Adolf het goed, en hetzelfde geld voor Bush. En wat van ons eigen sprookje Civilization? Wie is hier geen trouwe volgeling?
Echt onafhankelijke denkers: noem me er een. Het is als Newton zei: ik ben slechts een dwerg op de schouders van een reus.
Voor de ontwikkeling van godsdiensten geldt hetzelfde natuurlijk.
Overigens is het Christendom natuurlijk wel duidelijk op het Jodendom ge-ent, met de kruisdood tijdens het Joodse paasfeest, waarbij het zondebokje de woestijn in gestuurd wordt.
Verder is het Christendom bij het concilie van Nicea natuurlijk de staatsgodsdienst van het Romeinse Rijk geworden, wat de inhoud perverteerde van slavengodsdienst naar hielenlikkersgodsdienst. Karl Marx is leuk, hij heeft gelijk ook met dat het kapitaal regeert. Maar de perversie naar de Communistische Partij in Rusland is een stuk minder.
Yours,
Luke