food is afhankelijk van de tiles die bewerkt worden. Als een tile bewerkt wordt waar veel food vanaf komt, heb je veel food.
corruptie is afhankelijk van de afstand van een stad tot de hoofdstad of the secret palace. dit met uitzondering van communistische naties, daar wordt de corruptie als gemeenschappelijk verdeelt.
als ik in azie begin of europa dan probeer ik dat ook helemaal tekrijgen en sluit afrika af en pak europa en azie in ook heb ik dan een palace en forbidden palace ik heb altijd veel coruptie en kom er niet van af dus laat ik het altijd maar en speel het spel gewoon verder en trek me er niets van aan :roll:
Corruption is van meer afhankelijk. Inderdaad afstanden tot Palace en FP, maar de preiceze relate verandert steeds. Het was eens zo dat je een palace jump moest doen (dit kan GRATIS!!!) naar de stad die het verst weg ligt om de rank corruption te verminderen.
Het is ook afhankelijk van de regeringsvorm en je aantal steden als je boven OCN zit. OCN is mapsizeafhankelijk.
Op te lage niveaus is het niet echt uitdagend meer.
Ik ga niet meer onder emperor, want dan komt mijn wonder addiction denk ik weer terug. Op emperor kan ik ze ook misschien wel allemaal bouwen, maar niet te makkelijk, dus doe ik dat niet. Hoger lukt het me niet meer om ze allemaal te doen, dus doe ik alleen HELE goeie die in de stijl van mijn spel in die game passen. Op emperor neem ik meestal 15 tegenstanders. Dat is echt cool.
ik kan vrij slecht onthoude en dat breekt mij op want dan ben ik vergeten wat ik moet doen in die set of wat ik van plan was of wat ik gedaan heb dus ik hou het wat simpel
Dat ligt aan het aantal shields dat een stad heeft. Ik zit nu op school te wachten op een simulatie. Als je mu NU een screenshot van een city screen mailt, leg ik hem helemaal uit en post ik hem ff…
Die waste zo hoog, houd je niet tegen, behalve een beetje met Forbidden Palace en courthouse. Maar dat komt waarschijnlijk doordat je ERG veel steden hebt. Dan gaat de corruptie ook omhoog. Daar komt nog eens het effect van een grote afstand tot je Palace en Forbidden Palace bij.
Die tiles zitten zo vol om verschillende redenen. Ik zal even e.e.a. uitleggen. Stel: we beginnen met een Bonus grassland tile aan een rivier.
Ik schrijf het op als: Food/shields/comm. We nemen aan dat we even in monarchy zitten men dat er geen resource op zit.
leeg: 2/1/1
mined: 2/2/1
irri: 3/1/1
mine+road: 2/2/2
irri+road: 3/1/2
mine+rail: 2/3/2
irri+rail: 4/1/2
En dit is nog zonder factories, marketplaces en dergelijke!!! Let ook op dat in republic en democracy je commerce omhoog gaat!!! Ook heb ik nog geen rekening gehouden met resources.
Bijvoorbeeld: iron op een berg, met mining en railroad levert: 5 shields. Met factory: 7. Met manuf plant: 9 met nuclear plant 11. Iron works erbij en je hebt 22 op die tile alleen! Maar die kun je bijna nooit bouwen. Is wel een ideaalbeeld, maar het kan… Ik vind het wel een beetje veel lijken, die 11, maargoed… En zo kan je het ook met commerce doen… Dan heb je dus echte powertiles.
Zo’n lolbroek maken is een redelijke oplossing voor eventjes. Je zult moeten leren omgaan met de luxury slider. Die stad groeit dan namelijk niet meer. Kan wel zo, maar ik vind het niet ideaal. Je moet gewoon luxury resources scoren en met een marketplace erbij is happiness dan geen probleem.
ik begin het tesnappen je moet dus eigenlijk altijd wat doen met je tiles wat je doet moet je eigenlijk zelf bekijken waar hij geschikt voor is bergen altijd mijnen weiland irigeren en orad of spoor aanleggen
als er nog wat groeit levert het meer op
ik liet altijd lege weilanden en bergen leeg alleen een weg erop
nog wel een vraagje wat is een luxury slider kan het niet op het plaatje vinden