corruption

ik heb dat met die food enzo nooit begrepen

en dat met die coruption enzo

ik speel civ omdat ik er heel veel plezier aan beleef en omdat het een rustig spel is

dit soort spellen zijn voor mij geschikt met men invaliditeit en braindamage van de morfine

maar ik leer er af en toe toch nog wel; wat bij hier op het forum en dat maakt het dan weer leuk om dit in het spel weer uitteproberen

food is afhankelijk van de tiles die bewerkt worden. Als een tile bewerkt wordt waar veel food vanaf komt, heb je veel food.

 

corruptie is afhankelijk van de afstand van een stad tot de hoofdstad of the secret palace. dit met uitzondering van communistische naties, daar wordt de corruptie als gemeenschappelijk verdeelt.

als ik in azie begin of europa dan probeer ik dat ook helemaal tekrijgen en sluit afrika af en pak europa en azie in ook heb ik dan een palace en forbidden palace ik heb altijd veel coruptie en kom er niet van af dus laat ik het altijd maar en speel het spel gewoon verder en trek me er niets van aan :roll:

Corruption is van meer afhankelijk. Inderdaad afstanden tot Palace en FP, maar de preiceze relate verandert steeds. Het was eens zo dat je een palace jump moest doen (dit kan GRATIS!!!) naar de stad die het verst weg ligt om de rank corruption te verminderen.

Het is ook afhankelijk van de regeringsvorm en je aantal steden als je boven OCN zit. OCN is mapsizeafhankelijk.

hem ingewikkeld hoor

ik hou het denk ik toch maar bij gewoon lekker spelen zonder poespas

langzaam mar zeker implementeer je de dingen die je leest toch steeds meer en dan ga je vanzelf weer een level hoger.

ik moest eerst op zoeken wat implementeer betekende maar je hebt wel gelijk je weet op het laaatst wel hoe je moet spelen en wat je fout deed dus

maar het is ook gewoon leuk om tespelen op welk nivoo ook

Op te lage niveaus is het niet echt uitdagend meer.

Ik ga niet meer onder emperor, want dan komt mijn wonder addiction denk ik weer terug. Op emperor kan ik ze ook misschien wel allemaal bouwen, maar niet te makkelijk, dus doe ik dat niet. Hoger lukt het me niet meer om ze allemaal te doen, dus doe ik alleen HELE goeie die in de stijl van mijn spel in die game passen. Op emperor neem ik meestal 15 tegenstanders. Dat is echt cool.

ik hou het iets simpeler

ik kan vrij slecht onthoude en dat breekt mij op want dan ben ik vergeten wat ik moet doen in die set of wat ik van plan was of wat ik gedaan heb dus ik hou het wat simpel

die rot morfine ook

Ik onthoud ook niet alles, schrijf ook een boel op… Naast mijn pc liggen altijd hordes papieren met aantekeningen erop.

ja ik ook wel

ik ben aan een nieuwe begonnen en zet in 620 voor crist

en mijn steden waren al tot 12 gegroeit en alles is gebouwd dus wachten op het zieken huis tot zolang ben ik maar wat aan het oorlogje aan het voeren

hoe kan het dat sommige steden een marktplaats 15 turns zijn en anderen 50turns en zo zijn er meer van

Dat ligt aan het aantal shields dat een stad heeft. Ik zit nu op school te wachten op een simulatie. Als je mu NU een screenshot van een city screen mailt, leg ik hem helemaal uit en post ik hem ff…

hem screenshots ooit al eens geprobeer maar nog nooit gelukt

k`zal mijn best eens doen en er op af

ik heb er al een, ik ben drmee bezig…

oke ik wacht rustig af

het weekend staat ook voor de deur en de vrouw wil even C.S.I

spelen

Volgens mij is-ie wel compleet zo:

 

jow.jpg

heel erg mooi en ook nog in het nederlands heel erg goed want mijn engels houd bij jes en no al op

die waste comerce is bij mij altijd heel erg hoog hoe kan ik dat tegen gaan of is dat iets wat altijd gebeurt

en hoe krijg jij die tiles zo vol dat lukt bij mij nooit

en als ik disorder heb verander ik hier altijd zo`n tile naar een lolbroek of zo is dat goed of kan het anders want dan ben ik wel mijn tile kwijt

alvast reuze bedankt hier voor nu weet ik tenminste wat het betekent ik heb hem al geprint

Die waste zo hoog, houd je niet tegen, behalve een beetje met Forbidden Palace en courthouse. Maar dat komt waarschijnlijk doordat je ERG veel steden hebt. Dan gaat de corruptie ook omhoog. Daar komt nog eens het effect van een grote afstand tot je Palace en Forbidden Palace bij.

 

Die tiles zitten zo vol om verschillende redenen. Ik zal even e.e.a. uitleggen. Stel: we beginnen met een Bonus grassland tile aan een rivier.

Ik schrijf het op als: Food/shields/comm. We nemen aan dat we even in monarchy zitten men dat er geen resource op zit.

 

leeg: 2/1/1

mined: 2/2/1

irri: 3/1/1

mine+road: 2/2/2

irri+road: 3/1/2

mine+rail: 2/3/2

irri+rail: 4/1/2

 

En dit is nog zonder factories, marketplaces en dergelijke!!! Let ook op dat in republic en democracy je commerce omhoog gaat!!! Ook heb ik nog geen rekening gehouden met resources.

 

Bijvoorbeeld: iron op een berg, met mining en railroad levert: 5 shields. Met factory: 7. Met manuf plant: 9 met nuclear plant 11. Iron works erbij en je hebt 22 op die tile alleen! Maar die kun je bijna nooit bouwen. Is wel een ideaalbeeld, maar het kan… Ik vind het wel een beetje veel lijken, die 11, maargoed… En zo kan je het ook met commerce doen… Dan heb je dus echte powertiles.

 

Zo’n lolbroek maken is een redelijke oplossing voor eventjes. Je zult moeten leren omgaan met de luxury slider. Die stad groeit dan namelijk niet meer. Kan wel zo, maar ik vind het niet ideaal. Je moet gewoon luxury resources scoren en met een marketplace erbij is happiness dan geen probleem.

Stel je zit in je Golden Age: komt er nog een shield bij!

ik begin het tesnappen je moet dus eigenlijk altijd wat doen met je tiles wat je doet moet je eigenlijk zelf bekijken waar hij geschikt voor is bergen altijd mijnen weiland irigeren en orad of spoor aanleggen

als er nog wat groeit levert het meer op

ik liet altijd lege weilanden en bergen leeg alleen een weg erop

nog wel een vraagje wat is een luxury slider kan het niet op het plaatje vinden