corruption

En mijn tips:

  • Ik zie dat je accelerated production aan hebt staan. Doe ik zelf nooit, maar dat is een keuze.

  • Als je WERGEA net iets anders geplaatst had (op de rivier) had je geen aquaduct hoeven bouwen, wat je upkeep en groei ten goede was gekomen.

  • waarom ga je de Great Wall bouwen? Is niet zo’n goed wonder. Pyramids wel.

  • Ik kan het niet zo goed zien, maar dat eerste poppetje… is dat een leader? Zo ja, meteen gebruiken, je kunt maar 1 leader tegelijk hebben!!! Dus aanvallen met elites is nu ‘zinloos’.

  • Waarom staan er 3 units (naast de leader) in WERGEA? De MP max is 2 voor despotism en de stad is niet bedreigd, dus dat hoeft niet.

  • Ik zou meer luxuries en strategic resources proberen te verkrijgen, dan kun je oa de entertainer weghalen. Ik zie bijvoorbeeld al iron!

-Wil niemand je horses, of kun je die nog niet traden => prbeer daarvoor te zorgen.

  • waarom heb je nog geen library? Je verspilt tech pace zo…

  • GA UIT DESPOTISM!!! Anders kun je een aantal tiles beter minen dan irrigeren.

  • Je stedenplaatsing kan wat dichter.

-ik mis een road in de tile boven WERGEA.

 

Dit was het zo vlug gezien… Als je me de save stuurt kan ik wat meer zeggen.

 

wel een heel verhaal

ten eerste ik was nog niet zover met mijn spel pas in 1050 bc

wat accelerated production is weet ik niet ik weet ook niet hoe hij aan en uit moet

dat van een stad op een rivier plaatsen en dat akwadukt dat wist ik niet dus dit onthoud ik heel goed [ kraak ]

oke geen grote wal meer bouwen

dat eerste poppetje is inderdaad een grote leider ik heb er soms wel 4 of 5 van maar ik dacht dat het leiedrs waren die er bij horen wat doe je er mee en die leiders of wat doen die voor je

dus zolang je niet in oorlog bent is twee soldaatjes genoeg

die grapjas heb ik geplaatst van wege de disorder en als ik zo n tile verander in een grapjas gaat die disorder over en kan ik weer bouwen

die resorses komen er wel die probeer ik zoveel mogelijk te pakken

ik trade eigenlijk nooit omdat ik eigenlijk alles wel heb wat zij ook hebben dus lijkt het me niet zinvol [ foute gedachte ? ]

ik bouw eigenlijk nooit biblioteken en katedralen en coloseeem en zo wel vaak tempeltje en dat wonder wat in elke stad een tempel geeft

ik begin in despotim maar het duurt altijd een tijdje voor ik bij bijvoorbeeld coministen ben of kun je tussen die tijd ook eerst wel andere goverments nemen en dan blijven switsen tot de comunisten aan bod komen

mijn steden zet ik altijd met 4 stappen er tussen anders overlappen ze elkaar toch en pakken ze het graan of koeien van elkaar af ?

oke die road is nog niet klaar

dit was het even

bedankt dat je dit voor me wilt doen

Ik had gezien dat je nog niet ver in het spel was, daar heb ik rekening mee gehouden.

 

Op het scherm waar je ook je moeilijkheid selecteerd staat dat ergens (acc. prod.)

 

Great leaders kun je niet meer dan 1 tegelijk hebben. Je kunt ze gebruiken om sommige imps(geen GREAT wonders, wel SMALL) te hurryen (meteen bouwen) en je kunt er een ARMY van maken.

 

Hoeveel units in een stad genoeg is hangt ook af van waar de stad is. In het midden, waar de vijand toch niet meteen kan komen heb je in principe niemand nodig. Je mensen blij houden doe je dan met gebouwen, luxuries en de luxury slider. Beschouw entertainers als een tijdelijke oplossing.

 

horses kjun je ruilen tegen bijvoorbeeld 10 gold per turn… Of tegen technologieen of workers of net wat…

 

Libraries moet je wel bouwen, dan gaat je research sneller.

 

Je moet opletten met switchen tussen governments, omdat er voor beschavingen zonder de religious trait een periode ban ANARCHY tussen zit en dat is ERG! MAar te lang blijven zitten in Despotism ook, daar MOET je uit. Naar bijvoorbeeld monarchy of republic (voor jou denk ik mon.) en daanra naar bijv Communism als uiteindelijke govt. Niet blijven switchen.

 

Dat je steden niet wilt laten overlappen is begrijpelijk, had ik eerst ook. Maar gedurende het belangrijkste deel van het spel, heb je al die tiles toch niet nodig en verergert het alleen je defensieve problemen en corruption (!!!).

 

Graag gedaan

oke weer heel wat om over natedenken en teproberen

dat van die great leaders is echt waar ik zweer het je hierbij plechtig dat ik er meer van heb gehad of dan wel meerdere in 1 spel

ECHT WAAR vraag de andren maar eens of die dat ook wel eens hebben ?

dat van die horses ga ik uit proberen of dat wat lukt maar maak je de vijand dan met zoiets niet meteen sterker in het begin ?

dat van die regeringen ga ik ook proberen is onder tussen al heel wat

alleeen dat van die slider wil ik nog graag weten wat dat is en hoe het werkt

Als je horses ruilt, kan de andere meer units bouwen, dat is waar. Maar jij krijgt er iets voor terug. Dus jullie twee gaan erop vooruit, en de rest niet. Horses is niet ZO belangrijk (iron wel!) dus dat kan wel. Maar als je plant om hem na de 20 beurten aan te vallen, kun je proberen ervoor te zorgen dat ie geen iron heeft. Dat is in de ancient era erg belangrijk.

 

Meerdere leaders in een spel kan wel, dat heb ik ook, maar tegelijk kan volgens mij niet.

dat met die paarden lijkt me wel goed idee

die probeer ik uit

dat met die lijders

IK ZWEER HET JE ECHT WAAR OP MIJN BLOTE KNIEEN

ik heb nu weer een en zal hem bewaren om tezien of ik er meer van krijg

Meerdere tegelijk? Dat je er in een spel meerdere hebt, is normaal. Maar meerdere leaders op 1 moment in bezit hebben kan niet, dacht ik. Maar als jij mij een screenie stuurt waarop dat wel is, dan pas ik mijn uitspraak aan :?

ik heb nu een ik zal hem bewaren en zien of er meer komen

ik lieg het niet hoor

ikben nu met een nieuwe bezig en even afwachten dan hoor je het zo snel mogelijk

ik ben nu ook wat aan het handelen maar merk er niet zoveel van maar goed even afwachten

Ik geloof wel dat je niet liegt, maar je weet dus niet ZEKER of je er ooit meerdere tegelijk gehad hebt? Want volgens mij is dat een hardcoded rule in het spel, dat je maar 1 leader tegelijk kunt hebben.

IK WEET HET HEEEEEL ZEKER DAT IK ZE GEHAD HEB

jammer dat mijn computertje gekrat is anders had ik er misschien nog wel een in staan ik zal nog even kijken maar vrees het ergste

dan heb ik geen bewijs

Was het toevallig een scientific great leader en een military great leader?

Quote van CFC info center:

 

You can have more than one great leader per game but only one at a time.

ten eerste ik wist niet eens dat er verschil was laat staan dat ik het zag volgens mij leken ze gewoon allemaal het zelfde

ik speel nu dag en nacht door want ik wil mijn gelijk hebben hoe dan ook

ooit kom ik met het bewijs hoelang ik ook moet door spelen al is het tot ik 130 word en anders neem ik civ mee in mijn kist en speel daar verder

SGL: krijg je soms als je als EERSTE een tech uitvind. Je kunt hiermee ALLES in 1 keer bouwen, of een scientific period starten (meer research, 20 turns)

 

MGL: krijg je soms als een elite een slag wint (een die nog nooit eerder een MGL heeft geleverd) en je kunt er alles behalve great wonders mee bouwen of een army van maken

zit er zichtbaar vershil in die twe ik bedoel zien ze er anders uit of zo want wat ik mij herinner waren ze gelijk

ik hou je wel bezig he

Verschilt volgens mij ook per civ, maar dat weet ik niet zeker. Je kunt het beste kiken wat de beschrijving van de unit is.

ik wacht rustig af en vecht me een weg naar de top

ik ga er voor ik worstel en kom boven

nu ben ik bezig en je hebt me al gewezen op die food stored dat dat onnodig is maar hoe verander ik dat in positieve zin want ik kan er op klikken wat ik wil maar er gebeurt niks

Het kan zijn dat je hier geen verbeteringen in kunt aanbrengen… Ligt eraan. Als je een GOEDE switch kunt maken en een tile bewerken die meer shields oplevert maar minder food, dan is dat een goed idee. Je kunt zelfs in de min komen met food, tot je storage leeg is en dan schakel je weer terug.

 

Je kunt ook juist hier settlers en workers maken.

Ik kan ze niet openen, kun je eens een nieuwe sturen? En dan niet proberen te openen en geen komma in de naam.

in mijn mapje staan ze allemaal zo ik weet niet hoe het komt maar al mijn saves zien er zo uit

ik zal de map leeg maken en zien hoe de nieuwen er uit zien maar dan moet ik warschijnlijk wel een nieuw spel moeten maken dus dan even geduld

ik ben met een bezig heb geswitst naar monarch toen naar comunisten

MAAR volgens mijn idee is het slechter dan dat ik gewoon door speel want mijn inkomen zit nog steeds onder de 0 dus-20

en een setler kost 50 turns en een market ook en de rest nog meer soldaatje 50 turns enzo voort

ik ga nu wel een nieuwe maken zien of dat lukt en dan krijg je hem wel

ik heb het geprobeerd maar mijn save doet het nog zo

ik heb civ van mijn computertje verwijderd en ga hem op nieuw instaleren misschien als dat werkt

het is nog steeds een SAV bestandje en kan het niet veranderen

heb alles geprobeerd maar niks werkt

weet iemand anders hoe dat moet