De dutchciv.tk VRAAG en ANTWOORD thread

Ok, de nieuwe thread waarin beginnende spelers, maar ook gevorderden en experts korte vragen kunnen stellen.

 

Off-topic posts worden verwijderd. :stuck_out_tongue:

 

aantal verwijderd: 9

Ik zal de spits afbijten. Vraag: “Hebben de overige gevorderden ook last van een matige start gevolgt door een enorme sprong voorwaarts na het berijken van de Industrial age?”

ik expandeer veel in het begin en in het begin ben ik IEDERE BEURT als een dwaas aan het micromanagen en aan het plannen, zodat er ERG weinig verloren gaat, dus matige start valt wel mee. Ik houd echter wel van de Industrial Age ja, daarin gaat het mij ook altijd wel goed af.

Ik heb drie vragen:

 

Vraag 1:

Hoe kan je dat scherm oproepen voor het bouwen van Embassies? In de Civilopedia staat dat je op het icoontje van een stad moet klikken. Maar als ik dat doe, verschuift het beeld alleen maar…:S.

 

Vraag 2:

Als je een stad op een Resource bouwt, dan krijg je toch inkomsten van die resource?

 

Vraag 3:

Welke govt. is de beste om oorlog te voeren maar ook je citizens happy te houden? Dat verschilt toch per Civ??

1: shift-e, je kan ook met de rechter muisknop op je hoofdstad klikken en dan “conduct espionage” aanklikken.

 

2: Als de resource binnen de 20 vakjes van jou stad valt en jij plaatst in de stad zon mannetje op die tile (zodat je er shields/food/commerce op ziet) dan krijg je een bonus, ook als je de stad er boven op bouwd krijg je dit.

 

3: Ligt niet aan de civ. Het beste is Communism, als je Civilization3 Conquests hebt is het Fascism.

Wat ook lastig is, is dat je maar 1 screenshot kan maken! Als je er eentje maakt, dam moet je het spel weer afsluiten en naar Paint gaan en dan plakken & saven. Je kan er niet een aantal achter elkar maken en dat die dan worden opgeslagen in een 1 of andere folder…da’s wel jammer!

 

En met ‘zo’n mannetje op een tile’ bedoel je toch dat je in het cityvenster een burger kan selecteren op op die tile te werken??

extra bij de tweede vraag van je eerste sessie:

 

Ik zou oppassen met het bouwen van steden op sommige locaties. Soms zie je een shioed op het grasland, dit heet dan bonus grassland. Als je een stad bouwt op gras is op de tile zelf altijd food 2 en shields 1. Op de graslanden zonder shieldje erop getekend is dat OOK, maar als je deze tile bewerkt zonder dat het je stadlocatie is, heb je dat shieldje niet! Dus stede proberen te bouwen op non-bonus grassland

Bink, je kunt met ALT-TAB switchen tussen programma’s, dus ff paint aanzetten van tevoren en je kunt blijven shotten!

 

OF: windows key-D brengt je naar je desktop

ja, de windows key en dan in menu start gewoon naar paint gaan. Plakken, opslaan, nieuwe shot maken, enz…

dan heb ik een vraagje voor jou unforgiven:

Hoe lang duren jou spellen wel niet??? als je dat ELKE beurt doet???

Thanx voor alle antwoorden!

 

Over dat Windows key…ik ken dat woord niet dus ik weet niet precies wat jullie ermee bedoelen, maar ik neem aan dat het gewoon de letter ‘d’ is op de toetsenbord??

 

@ Michello…nou, ik heb gister alle gesaved potjes gedelete, en ben begonnen met een nieuw potje met de Romans. Ik heb nu net voor het eerst de Industrial Age bereikt, dus ik weet niet hoe het verder gaat lopen. Ga ik een grote sprong voorwaarts maken?? Of juist niet?? De tijd zal het leren…huiver

Je Windows key is die key op je toetsenbord met dat windows logootje erop waarmee je je programma’s op laat komen. Als je deze indrukt tegelijkertijd met de “d” dan kom je op je desktop terecht.

@ guns: die duren lang, klopt. MM doe ik in begin iedere beurt, maar ik heb wel eens dat ik een beurtje oversla later in het spel.

@ clint…maar zonder de ‘d’ toch ook wel?

 

iig bedankt voor de aanwijzing! Hiermee kan ik ngo wel vooruit!

 

Oja, nog een vraagje…je hebt Ancient Age, Middle Age, Industrial Age en Modern Age…als je naar bv. de Middle Age wil gaan, moet je dan alle techs van de Ancient Age hebben geresearched??

Ten eerste, nee, zonder de “d” opent je program balk.

 

Ten tweede, nee, alle techs zonder een “stopbord” erachter kun je links laten liggen (of rechts :laughing: ). Maar alle andere moet je wel hebben ja.

@ bink, nee, je hoeft niet alles uit te vinden, de techs waar een cirkeltje met een streep in de bovenhoek hebben hoeven niet.

Dat zeg ik… <_

ummm, niet om te mierenneuken hoor, maareh, clint, dat zei je niet… Je zei precies het tegenovergestelde…

 

Ennuh: On-topic toch?

Oei, je hebt gelijk (slik) Maar ik bedoelde het andersom hoor :roll_eyes:

Hoe lang duren jullie spellen gemiddeld in uren?

Het laatste spel dat ik helemaal afheb gemaakt duurde 11 uur ofzo op regent, diplomatic victory.