De dutchciv.tk VRAAG en ANTWOORD thread

geen idee gunz, maar 11 uur zou bij mijn een erg snelle z\ijn

ligt er aan wat voor game, ocv is wat sneller over het algemeen, maar meestal toch wel een uur of 8 ? 9 zeker…

11 uur is bij mij in de regel ook vrij snel ja.

hmmm…ik heb vandaag eindelijk het spel gewonnen waar ik al bijna 3 maand mee bezig ben. Total time: 44 h. Is dat niet wat veel :stuck_out_tongue: Maar komt denk ik ook omdat ik hem wel es aan laat staan en wat anders ga doen :laughing:

dat zou bij mij niet eens zo buitensporig veel zijn. Niet eens echt veel eigenlijk…

Oke, nieuwe vraag:

 

ik heb nu 2 spellen op regent gewonnen, allebei op large map met 5 (of 6 weet niet zeker) tegenstanders. Eerste diplomatiek, heel makkelijk. Tweede domination, niet zo moeilijk. Bij de tweede had ik een enorme science voorsprong. Is het nu slim om monarch te gaan spelen of eerst nog een regent?

Ik ben nog bezig met een Chieftain spel :grinning: !

 

Maar ik speel nu veel minder Civ3 dan eerst…maar binnekort is het vakantie… :grinning:

Kwestie van uitproberen imho. Je zult wel merken dat het verschil ineens duidelijker aanwezig is op Monarch t.o.v. Regent.

IMHO, DOEN! De stap is niet zo verschrikkelijk groot. De stap daarna echter wel, lees ik overal. Ik kan het me niet meer zo heel goed herinneren hoe het bij mij was, is lang geleden…

danke

Nou ik: Civ3 deed raar, ik kon m niet spelen terwijl ik wel dat opstartmenuutje kreeg. PTW kon ik wel spelen, maar ik wilde vanilla spelen. Daarom heb ik t spel opnieuw geinstalleerd en nu werkt alles weer goed.

 

Waar het om gaat, is dat ik de potjes waar ik mee bezig was, heb gedelete, dus ik ben weer met een nieuw potje begonnen. Op Chieftain, uiteraard.

 

De kwestie is: ik ben samen met Egypte op een continent begonnen, en nu ik de Egyptenaren heb uitgemoord met behulp van mijn superieure Legionnaires ( :stuck_out_tongue: ), sta ik voor de vraag hoe ik verder moet spelen, en welke tactiek ik moet gebruiken. Al de andere civs (4 in totaal) zitten op een andere continent, en ik ben nog in de Ancient Age.

 

Moet ik met verder ontwikkelen en als een gek settlers enz. maken en het hele continent bevolken? Of moet ik eerst mn empire compact houden en elke stad improvements laten researchen en later uitbreiden? Of nu meteen contact zoeken met de rest van de civs en riskeren dat zij mn land komen bezetten?

snel uitbreiden, zoek eens iets op over OCN en city ranks om te kijken hoeveel. Dit is echter niet noodzakelijk op dit niveau, maar uitbreiden wel! Als het kan ook op andere continenten

Ik had al eerder een berichtje willen plaatsen, maar toen liep de pc vast (Windows ME he :cry: )

 

Ik heb vanavond mn potje afgemaakt, ik heb gewoon het hele continent volgebouwd met steden en die allemaal laten verbinden door weggetjes. Dan elke stad Improvements laten researchen en wat techs kopen van andere civs (wat ik overigens pas in de Industrial age deed :unsure: ).

 

Ik heb wel gewonnen, dmv van een culture overwinning ofzo, hoe heet t…

 

Wel grappig: ik heb gewoon tot 2050 gespeeld, en ik heb geen enkele oorlog gevoerd! (Alleen bij de Egyptenaren in het begin)…de rest van de civs hadden ook heel weinig mot met elkaar!

 

Meestal heb ik veel culture points (ik laat elke stad zoveel mogelijk improvements ontwikkelen), maar weinig Science, zodat ik bijna altijd achter loop bij nieuwe techs.

 

En dan die victories: wat houdt een diplomatieke victory in? Domination weet ik wel, en welke zijn er nog meer (ben even te lui om op te zoeken :sunglasses: ).

 

Dat potje ging wel makkelijk, weinig tegenstand…misschien kan ik het nu op Warlord (of die daarvoor) proberen??

diplomatic vic. is wanneer je de UN election wint.

 

je kunt volgens mij wel verder naar Warlord, maar probeer sneller techs te ontdekken. Op Chieftain moet da kunnen. Denk aan de sliders, roads, improvements, wonders.

Ik doe bij elke stad continu improvements, de hele tijd! Dus daar ligt het niet aan.

Wonders doe ik niet aan omdat je later in het spel de Wonders overbodig worden.

Roads…ik bouw zoveel mogelijk roads, want als een Worker daar op een tile aan het werken is (road bouwen dus), krijg je meer inkomsten ofzo.

Sliders? De enige sliders die ik ken zijn die van de Science (hoeveel procent je uitgeeft) en die daaronder, de happiness-slider bij de Doministic Advisor.

 

Ik ben net begonnen met een potje op Warlord, alleen ik zit op een irritant klein eilandje :angry: , dus dat schiet niet op. Mn enige probleem is eigenlijk dat ik sneller moet leren spelen…het is toch eigenlijk waardeloos dat ik pas in het begin van de Industrial Age zat bij 2050!!! Ik ben op dat gebied echt een slak. Heeft er iemand tips ofzo hoe ik mijn ‘skills’ kan verbeteren?

Op hogere levels is de AI sneller met techs, dus jij ook, via ruilen!

 

En over die wonders, da ben ik niet helemaal met je eens…

Ik heb nog een paar vraagjes:

 

  1. Kan een Civ zomaar oorlog verklaren zonder dat er een reden voor is? Dus die Civ verschijnt ineens met een Galley met warriors ofzo erin voor je kust.

 

  1. hoe doen jullie het City-improvementsbeleid? Laat je elke stad hetzelfde researchen, of alleen de hoofdstad alles en de rest alleen voor unit-productie??

 

Als er nog vragen in me opkomen post ik ze hier!

wat bedoeld 'men’met micro-managen?

enlighten me!

 

the chief

“1. Kan een Civ zomaar oorlog verklaren zonder dat er een reden voor is? Dus die Civ verschijnt ineens met een Galley met warriors ofzo erin voor je kust.”

 

Ja ! je kan eindelijk zomaar de oorlog verklaren! Gaat je wel een hoop godwill en aanzien kosten, maar in civ2 test of time kon dat niet en dat is aardig irritant. Je kan nu mensen ook lekker afstraffen als ze steeds op je grondgebied komen als je dat niet leuk vindt.

@ Bink:

 

  1. Ja, dat kan.

 

  1. NIET alles overal bouwen, maar de dingen die nodig zijn. Als het bouwen van een marketplace je bijv. maar 1 extra gold oplevert, kun je hier bijv beter mee wachten etc. Niet alle steden hebben dezelfde dingen nodig. Te veel imps vroeg in het spel, kosten je TE veel geld.