De dutchciv.tk VRAAG en ANTWOORD thread

@ Chief:

 

Micromanagen houdt eigenlijk in datje IEDERE beurt IEDERE stad naloopt om te kijken wat de beste workerbezetting is om geen overschot food na een groei te hebben en ook geen overschot shields. Das een deel van het MM-en. Ook improve je de tiles waarop na de aankomende groei gewerkt gaat worden. Dan duren je spellen ERG lang, maar het is zonder enige twijfel het meest effectief spelen. Ieder dubbeltje omdraaien enzo. Ik gebruik het zelf wel, maar er zijn NOG ergere mensen dan ik…

dus, ff raden wie dat is… <_

Maar om on-topic te blijven, micromanagen is idd het allerbeste om te winnen, mijn stelling tegen die van Unforgiven is eerder uit luiheid/saaiheid geboren, aangezien ik geen zin heb in per beurt een uur bezig te zijn.

een uur per beurt? Serieus? Dat ga ik dus ook echt nooit doen! (ook ben ik nog te onervaren :stuck_out_tongue: )

 

@ Chief: ik bedoelde dat een vijandelijke Civ ineens met Galleys en Warriors op je kust gaat landen, of dat kon… :laughing:

 

Enkele vraagjes:

 

  1. Wat is er dan verkeerd aan als een Marketplace maar 1 Gold oplevert??

 

  1. hoe doe jij dat dan, beslissen welke impr. je laat bouwen en welke niet?

 

NB ik ben nou bezig met een potje Warlord, en dat lukt wel aardig. Ik schiet een stuk sneller op dan bij Chieftain. Regent, i’m coming!

 

:wink:

das op zich niet zo verkeerd, want je upkeep heb je eruit. Maar je had de shields beter kunnen gebruiken voor iets effectievers, want het levert je nu nog niks op. DHij had dus later gemogen.

 

Wat je bouwt hangt af van vele factoren: science/gold/lux/happiness/ligging/imps voor war weariness aanwezig ja of nee/oorlogtijd ja of nee/ etc/etc/etc

En natuurlijk, ook belangrijk, wat je van plan bent…Als je een oorlog wilt gaan voeren zijn barakken en citywalls weer erg belangrijk, wil je het spel met een culture victory uitspelen, library en univercities…

yep klopt, t hangt ook af van je beoogde victory condition.

Jawelles, maar walls en barracks (hoewel ik walls eigenlijk nooit bouw omdat die al snel obsolete zijn) zijn toch geloof ik ergens ook wel belangrijk voor defense… He guys (en dan doel ik op de heren adviseurs hier), als het allemaal van jezelf afhing hoe dit spel verliep was het allemaal wel heel simpel.

 

Mijn advies aan Binkestein, Barracks zijn belangrijk, ongeacht je plannen, en zo zijn er nog wel een aantal te noemen waar je niet van te voren van weet of je ze nodig hebt of niet…dus. :ph34r:

yep, barracks zijn inderdaad belangrijk, maar dat duidde ik dus aan met de opmerking “oorlogtijd ja/nee” Ik bouw ze in het begin alleen in mijn unit factories

Was ook meer bedoeld om je zinnetje

een beetje af te zwakken. Je kunt wel iets beogen, maar hebt wel rekening te houden met wat die AI wil. He, ik ben gewoon keihard on-topic bezig hier, ik moet gaan oppassen. :huh: :laughing:

maar bouwen de heren dan wel de civil defence?

Epsoluutlie. Die werkt echt goed. Maar ja, ik bouw eigenlijk altijd alles zoals je weet (ja ik weet het Bamspeedy is het er niet mee eens :laughing: ), maar ik vind het wel zo eerlijk dat elke stad alles krijgt. :laughing: :stuck_out_tongue:

mwah, tegen de tijd dat je die krengen kan bouwen maken die paar gpt’s ook eigenlijk niet meer uit…

Ik ben pas begonnen met civ3 te spelen en ik heb een vraagje over de verschillende tijdperken.

 

Wat is precies de voorwaarde om naar het volgende tijdperk te gaan? Bijv van Middle Ages naar Industrial Ages? Ik dacht namelijk eerst dat je alle tech.advances moest hebben, maar nu zie ik dus dat ik in de industrial age zit terwijl ik nog niet alles van de middeleeuwen heb.

De techs waar in de rechter bovenhoek een stopteken zit (cirkel met streep erdoor), zijn niet nodig om naar het volgende tijdperk te komen, dit zijn bijvoorbeel monarchy, literacy, military tradition, enz.

BTW, welkom bij de civ gang :sunglasses:

dank je :wink:

Ja, welkom :stuck_out_tongue:

 

Overigens (afgezien van het feit dat Clint keihard ontopic bezig is…goed bezig Clint!) is het toch zo dat walls alleen nuttig zijn tegen invasies van barbared ed? Of geeft het ook een defensebonus voor de stad die aangevallen wordt door bv. de Engelsen (ja, ik heb slechte ervaringen met de Engelsen :grinning: )??

Nee hoor, walls helpen ook tegen aanvallen van andere civs. Ze leveren een land bomb def van 8 en een +50% def bonus tegen land attacks.

 

Ik denk dat je in de war bent met de Great wall: deze verdubbelt het effect EN verhoogt attack strength tegen barbs.

Geeft de GW bij conquest niet ook een wall in ieder stad op hetzelfde eiland?