Difficulty level

nu? voorlopig wel monarch en vaak huge maps…

Duurt lekker lang :wink:

En dan met 8 players!

Conquest voorlopig ook nog monarch omdat daar meer opties zijn! :wink:

met The Dutch offcourse :stuck_out_tongue:

ik ben bezig met regent map en het gaat verbazinwekkend goed voor mijn doen, hoewel ik wel achterloop in science maar dat komt door heeeeeeele lange oorlog met Carthage, maar die vernietig ik morgen wel, nog 8 steden ofzo :stuck_out_tongue:

ik hoor het al, jij gaat de goeie kant op :sunglasses:

Ik speel nou op Chieftain, maar ik ben ook maar net begonnen he :grinning: .

Dat gaat wel goed, ik speel met Rome, en heb al Mutual Protection Pact gesloten met en paar grote Civz. Alleen Duitsland was een beetje aggressief met traden (geef dit en dat want anders…), dus die gaat er zowiezo aan. Bismarck is ook de enige die geen MPP heeft gesloten, de rest van de 5 civs wel :grinning: .

Ik zit overigens op een small map (komt na tiny) met 6 Civs volgens mij…en ik ben net beland in de Industrial Age. Ik loop een beetje achter qua Science, maar daar staat tegenover dat ik een sterk leger heb.

Offtpoic…ik vroeg me af hoe oud iedereen is?? Ik ben 18.

Let op Bink. Je zegt dit alsof het een grote verworvenheid is, dus ik neem aan dat je dat ook zo ziet. Stel je nu even voor dat ??n van die grote civz met een andere of meerdere grote oorlog krijgt…

mutual protection pacts zorgen vaker voor meer problemen dan dat ze van pas komen. Ik ben btw net 19 geworden.

Ja, het lijkt in het begin wel ok, maar ik ga ze dus echt nooit aan. De enige reden die ik zou kunnen bedenken is als jouw beschaving zeer klein is en de meeste anderen ook op ??n na. Als je het dan voor elkaar krijgt om een MPP met die grote te krijgen is het een voordeel…en BTW, ik dacht dat je al jarig was geweest een week of twee geleden?

Yep, clint en MiCh heben gelijk, je komt vaak in oorlogen terecht weaarin je niet wil zijn. Ik speel dat ook altijd zo uit, de AI (comp civs) zijn niet zo slim, maar het kan per toeval wel gebeuren dat je zo een oorlog krijgt met een grote buur en das dan ff tanden bijten

wat kan ik zeggen…

dat blijkbaar iedereen wel eens gelijk heeft? :stuck_out_tongue:

en dan twee keer zelfs :rofl:

kan in dit forum niet moderaten om een of andere reden… dus kon m niet deleten

Geeft eens een keer helemaal niks :laughing:

nou ja, ik vond het wel leuk om er 1tje te hebben (voor de eerste keer he)…dan ben je ook een beetje beschermd…maargoed, ik weet niet hoe het uit gaat pakken…ik heb nog niet echt zoveel ervaring om naar huis te schrijven… :laughing:

Al doende leert men. Wat ik ergens in deze thread gezegd heb, als dat je overkomt, heb je het geleerd… zeker weten…

Dat geloof ik graag :laughing:

Hop, is weer geregeld...

Mooi, dan zal ik mijn dbl post meteen deleten… :laughing:

Ik speel nou op een Standard map op Warlord. Mn eerste potje Warlord. Maar het ziet ernaar uit dat ik weer die 2050 jaar ga volmaken en win omdat ik de hoogste score heb…maargoed, maaktnietuit. Ik speel nou met de French btw, omdat die Commercial zijn en Industrious. 2 goede eigenschappen!

Als ik een nieuwe game begin, doe ik altijd alles default behalve de Civ, Difficulty (nu Warlord), en de Barbarian-meter (Roaming).

Ik speel in een nieuw spel altijd eerst met chieftain. Dan kan ik alle units een keer zien, alle uitvindingen een keer doen enz. Dat doe ik ook als ik een nieuwe add-on heb gekocht.

Speel nu nog op warlord, maar ik ben nu bezig om alle niveau’s een keer te doen. Ben al bijna klaar met warlord.