GOTM-SVDM 1

Oke, ben al wat gevorderd met het maken van een scenario voor de GOTM, die ik bij deze omdoop naar SVDM. Het scenario zal 5 volkeren bevatten die zoals ik al van plan was verschillende eigenschappen zullen hebben die uniek zijn voor hun eigen beschaving. Ik zal de eerste 2 screenshots geven, die van de basis-map en die van de eerste scientific-era, de “Age of Specialization”. Met dit laatste heb ik een klein probleem, te weten dat ik de f*cking small-icons voor de advances niet gefixed krijg :angry: . Los dat nog wel op. Verder moet ik nog wat bedenken mbt de units, maar dat regel ik wel.

Dames en heren, uw eerste 2 screenies.

 

 

Previewmap.JPG

 

 

 

scientific_screen.JPG

Omdopen naar SVDM, goed id

 

Zal ik anders een paginaatje aanmaken met een overzichtje met welke SVDM er geweest zijn, en welke nu bezig is etc etc??

 

zegt het maar

Is misschien een idee ja. Kan ik mooi een draad maken met meer screenshots, ik heb nu 2 idee?n lopen voor het SVDM. De eerste hop ik komend weekend te voltooien…dat gaat echt een heel mooie game worden :sunglasses: . Kunnen we ook een apparte draad maken voor de uitslagen enzovoorts. Ik stem iig voor! :laughing:

:o wow veel jungle en mountains!

 

goed idee over aparte thread

de bergen zijn er voor het bergvolk dat in het scenario komt. De jungle moet fungeren als een soort buffer-zone, dat je niet te snel op het apparte eiland komt.

o ja, was het bergvolk vergeten :stuck_out_tongue:

is idd nederlandser he… SVDM. Sla mij maar voor mn harses met mijn bastaard-engels :laughing:

 

Ziet er goed uit MiChello! En ik zie dat je eraan gedacht hebt dat er geen steden op mountains kunnen… NICE!

Steden op bergen kunnen bouwen is een kwestie van een klein regeltje in een doolhof van regels aanklikken :sunglasses: . Ik ben niet dom of zo hoor. In theorie is het zelfs mogelijk steden op zee te bouwen. :stuck_out_tongue:

dan krijg je een keer een compliment, is het weer niet goed… Die had je moeten koesteren, zew zijn schaars…

En die sarcastische ondertoon zal ik je vergeven :roll_eyes:

nu ik hem nalees zie ik hem zitten, die toon, maar die heb ik er DEZE keer nietmet opzet in gegooid, echt niet…

 

oeps… 3mins left… op i-net pc

ghehehe :laughing:

Door een of andere vage onduidelijke fout in het scenario wordt civilization afgesloten als je het scenario opstart. Ik heb geprobeerd dit probleem te elimineren, maar dit is mij niet gelukt. Ik zal morgen ochtend een alternatief (minder spectaculair) scenario posten voor het eerste SVDM. Mijn excuses voor het oponthoud, ik hoop het scenario voor het volgende SVDM in orde te hebben.

Nu vraag ik: wat is SVDM??

 

En wat houdt een scenario precies in?

SVDM staat voor Spel Van De Maand. Een scenario is een map voor civilization waarvan de beginlocaties voor jou en je tegenstanders al bepaald zijn. Het kan zijn dat je met meerdere steden en enkele wapens begint, maar het kan ook zijn dat je aan het begin van de 2e Wereld Oorlog staat (Daar is er al ergens hier op het forum eentje van te downloaden :grinning: ). Bij een scenario is het de bedoeling dat je iets probeerd te berijken. Bijvoorbeeld de 2e Wereld Oorlog te winnen. Voor het SVDM ben ikk bezig geweest een scenario te maken dat op een geheel nieuwe manier (Voor Civilization 3 dan) in elkaar stak, maar helaas werkt het niet. Bij een SVDM gaann meerdere mensen van dit forum allemaal tegelijk beginnen met het spelen van dat scenario en na afloop wordt er gekeken wie het scenario het beste heeft gespeeld. Omdat er ook veel spelers mee doen die niet heel bekend zijn met civ3 wordt de moeilijkheidsgraad aangepast.

je kunt eens op CFC kijken wat ze denken...

Ik heb al eens gekeken, heb het opnieuw ge?nstaleerd, werkt niet. Het zit ergens in de tech tree denk ik, waarschijnlijk in de civilopedia.txt. Dat bestand door worstelen kan dagen duren :cry:

ik ben net met mijn laatste civ spel klaar. Wanneer begint de eerste SVDM? Ik hoop snel? Ik ga namelijk ook met vakantie, of beginnen we er begin nieuwe schooljaar mee (srry, ik praat nog in schooljaren)?

Sinds ik dat scenario niet meer aan de praat kreeg heb ik er eerlijk gezegt geen tijd meer aan besteed, zal kijken wat ik voor je kan doen…