Nederlandse civ

Kan toch niet leeg blijven deze?

 

Ooit heeft Dimitri Gerards een Nederlandse civ in elkaar gezet waar ik hem wat bij geholpen heb. Lijkt me een aardige om dit forum op gang te brengen. Hij is ondertussen bijna een jaar oud en ik sta er geloof ik nog mee in de CFC HOF, een goeie update lijkt me wel op z’n plek.

 

Hier is de CFC thread: http://forums.civfanatics.com/showthread.p…=&threadid=9521

 

Als varianten zouden we nog een paar andere kunnen doen zoals een Vlaamse, Suid Afrikaanse en Friese civ.

En de link naar de site van deze mod:

http://www.netrexgp.nl/civ3/,

weet iemand of hij nog bezig is met die mod :?:

Ik heb met deze mod gespeeld een hele tijd terug, toen had ik hem gedownload van civfanatics.

Ik weet niet meer precies wat en hoe, maar ik vond het niet fantastisch.

Ook ik heb 'm ooit geprobeerd te gebruiken, maar hij crashte teveel, animations waren niet geweldig, en ook de portretten hadden wat last van pixeluitval. Ik had het idee dat ie na een patch (ik geloof 1.17, of die daarna) het ook niet meer deed. Maar ben nog steeds geinteresseerd, is ie nu 1.29-proof? En zijn er verder verbeteringen (qua ‘Art’)?

Een Frieze lijkt me ook erg wreed, en dan met de juiste spelling. Zelf heb ik professorisch en niet historisch correct een Rotterdamse Civ gemaakt, met plaatsnamen uit Rijnmond, maar goed dat is meer sentimenteel.

Dat je als wereldwonder ook een bewegende brug (extra zeevaart “movement”) en de Kuip (meer happy citizens want entertainment) kunt bouwen bedoel je :laughing:

Erg veel was er ook niet veranderd in de NL versie, alleen dat wat toen een beetje makkelijk met de editor te doen is. Grafisch zaken is echt een heftige klus.

 

Ideetjes voor de Fryske Civ:

  • King: Redbad

  • Great Leaders: Grutte Pier, Tjerk Hiddes, Jeen van den Berg

Hh, als dat zou kunnen! (al beweegt de -door belgen gebouwd en door amsterdammer bedacht, echt waar-Brug allang nie meer).

Maar me werkersvolk is in ieder geval erg productief en wederopbouw is altijd supersnel!

In Fryske Civ lykt my wol noflik, do kist er in hoap historyske underwurpen in kwyt, Frysl?n is erg grut west. Mar dan moast er ek de teksten aan de Grutte Leader in t Frysk del zette.

Oftewel laat een ander de teksten maar vertalen, mijn Fries is niet zo goed, maar wel erg leuk, ik denk dat het meer tot de verbeelding spreekt dan de Nederlanders. Lekker bloeddorstig waren ze vroeger ook, die Friezen.

“Frysl?n foar den Fryzen en doed oan den butenloandersch” (Grutte Pier)

 

Myn bloed tsjocht op! En dan de colonys als terpen, de ?lve steden, en natuurlijk geen rivierrestricties (ijs en polsstokken), en extra movement over binnenwater/ijs.

 

Frysk bloed tsjoch op! wol no ris br?ze en siede,

En b?nzje troch ?s ieren om!

Flean op! Wy sjonge it b?ste l?n fan d’ierde,

It Fryske l?n fol eare en rom.

Klink dan en daverje fier yn it r?n

Dyn ?lde eare, o Fryske gr?n!

Klink dan en daverje fier yn it r?n

Dyn ?lde eare, o Fryske gr?n!

:wink:

 

Ik zal er verder over ophouden…

Das een goed id een friesche mod, maar ik denk dat we dan moeten w88 op de nieuwe edditor, daar kun je heel makkelijk mods mee maken. Daarbij schijnt ook een optie te zitten om de graphics te verzorgen. Wat ongetwijfeld het moeilijkst zal zijn, maar ik denk dat het toch wel een leuke uitdaging is.

Probleemstelling, wat doe je dan nadat je de elfde stad hebt gebouwd? En wat als je global warming oploopt? Nou, nou?

Oplossing:

Global warming: ha!, eindelijk zeilen op al die grote meren (sk?tsjes gaan ook hard, dus extra movement blijft).

Na de elf steden heb je nog de eilanden, kloosterplaatsen, terpdoarpen, de stinsen etc…

 

Cultuur doet het ook goed in Frysl?n-mod. Franeker had de eerste universiteit van Nederland, op Astronomie doen ze het ook goed (Eise Eisinga).

 

Kan Mata Hari de Princess spelen, of is dat wat al te gewaagd (qua colloboratie…ach, bij deze gerehabiliteerd).

 

Nog meer problemen? Lieve Lita lost ze voor u op!

Ach, Mata Hari is wel ok, hoef je ook geen intelligence agency meer te bouwen. Maakt het vervolgens ook weer een beetje anders bij onderhandelen: World map, uranium, saltpeter in ruil voor een stevig robbertje sex :stuck_out_tongue: 8)

Maar geen kruisje als je te laat bent en Civildisorder gedurende 10 beurten als Bonifatius weer vermoord wordt. Die sex spreekt mij wel aan trouwens…

Had ik kunnen raden dat jij daarop zou reageren. :roll:

Oh, bijna vergeten in het Fries. Ipv wat wordt het Abe Lenstra stadion dan gebouwd? :?:

Dat wordt natuurlijk Thialf, beste Clint… Een sport waar wij altijd de prijzen pakken…

Abe Lenstra = Meisje? (Redwatch :oops: snapt het verschil niet helemaal meer denkt Clint)

Vriend, abe lenstra is een hele bekende voetballer uit de jaren (ff gokken) 30 a 40. Het Herenveen station is naar hem vernoemd

Ff om geschiedvervalsing tegen te gaan: jaren 50