Ooit heeft Dimitri Gerards een Nederlandse civ in elkaar gezet waar ik hem wat bij geholpen heb. Lijkt me een aardige om dit forum op gang te brengen. Hij is ondertussen bijna een jaar oud en ik sta er geloof ik nog mee in de CFC HOF, een goeie update lijkt me wel op z’n plek.
Ook ik heb 'm ooit geprobeerd te gebruiken, maar hij crashte teveel, animations waren niet geweldig, en ook de portretten hadden wat last van pixeluitval. Ik had het idee dat ie na een patch (ik geloof 1.17, of die daarna) het ook niet meer deed. Maar ben nog steeds geinteresseerd, is ie nu 1.29-proof? En zijn er verder verbeteringen (qua ‘Art’)?
Een Frieze lijkt me ook erg wreed, en dan met de juiste spelling. Zelf heb ik professorisch en niet historisch correct een Rotterdamse Civ gemaakt, met plaatsnamen uit Rijnmond, maar goed dat is meer sentimenteel.
Erg veel was er ook niet veranderd in de NL versie, alleen dat wat toen een beetje makkelijk met de editor te doen is. Grafisch zaken is echt een heftige klus.
Ideetjes voor de Fryske Civ:
King: Redbad
Great Leaders: Grutte Pier, Tjerk Hiddes, Jeen van den Berg
In Fryske Civ lykt my wol noflik, do kist er in hoap historyske underwurpen in kwyt, Frysl?n is erg grut west. Mar dan moast er ek de teksten aan de Grutte Leader in t Frysk del zette.
Oftewel laat een ander de teksten maar vertalen, mijn Fries is niet zo goed, maar wel erg leuk, ik denk dat het meer tot de verbeelding spreekt dan de Nederlanders. Lekker bloeddorstig waren ze vroeger ook, die Friezen.
“Frysl?n foar den Fryzen en doed oan den butenloandersch” (Grutte Pier)
Myn bloed tsjocht op! En dan de colonys als terpen, de ?lve steden, en natuurlijk geen rivierrestricties (ijs en polsstokken), en extra movement over binnenwater/ijs.
Das een goed id een friesche mod, maar ik denk dat we dan moeten w88 op de nieuwe edditor, daar kun je heel makkelijk mods mee maken. Daarbij schijnt ook een optie te zitten om de graphics te verzorgen. Wat ongetwijfeld het moeilijkst zal zijn, maar ik denk dat het toch wel een leuke uitdaging is.
Ach, Mata Hari is wel ok, hoef je ook geen intelligence agency meer te bouwen. Maakt het vervolgens ook weer een beetje anders bij onderhandelen: World map, uranium, saltpeter in ruil voor een stevig robbertje sex 8)