Nieuwe Quiz thread

te moeilijk voor mij

Neejoh,

 

het eerste getal is 1 keer 1 keer 1

tweede is 2 x 2 x 2

derde = 3x3x3

4x4x4

5x5x5

 

etc…

 

op een gegeven moment wordt het dan lastig uitrekenen, maar daar hebben we machientjes voor! :rofl:

nee joh altijd op de markt gestaan van af men 10 jaar dus altijd gehoofd rekent was ik sneller in dan op zo`n machientje

alleen nu ik aftakel is het een stuk minder

een nieuwe opgave ???

Een makkelijke:

 

Ik werd vanmorgen wakker en zat eens te denken. In mijn sokkenla liggen drie kleuren sokken: roze, babyblauwe en gifgroene :rofl: … Ik heb 3 paar roze, 4 paar blauwe en 4 paar groene. Ik vroeg me af hoeveel sokken ik uit de la moest pakken om zeker een passend paar te vinden. En?

Je apkt er eerst 1 uit (die is 1 van de drie kleuren)

Dan nog 2 andere voor de zekerheid (dan heb je in het slechtse geval 3 veschillende sokken).

Dan pak je er nog een uit en je hebt ZEKER 2 dezelfde nu :grinning:

 

4 dus

yep, nieuwe van Chris?

he deze wist ik cris is me voor

die nieuwe onderwerp werkt niet die van SPLITSEN

kijken jullie even

hoe lijkt dit

wat is H2O

en wat is dan H2OI

Dat komt doordat dat een onderwerp in het MOD forum is. Daar kunnen alleen de mods in. Staan ook alleen dingen die met moderation enzo te maken hebben. Dan bedoel ik forum moderation en niet Game moderation, daarvoor gaan we meestal richting CFC…

dus maar goed dat ik neit eens weet wat het is

het viel me op

waarom staat hij daar dan tussen als de anderen er niets mee kunnen

Alle onderwerpen waar het laatst op gereageerd is staan daar. Hij zak vanzelf als we nieuwe threads aanmaken, dus ga je gang! :grinning:

hier onder staan de pagina de gasten en gebruikers genoteerd zou zoiets niet in een hoekje op de voorpagina kunnen en dan niet per topic maar gewoon het aantal en eventuele gebruikers van deze dutch pagina zelf

kunnen we meteen zien of er iemand is en of er wat te beleven is hier

Dat moet Chris maar eens bekijken, daar kan ik niets aan veranderen. Ik weet niet of het echt functioneel is, je ziet vanzelf of er iemand is of geweest is als je naar de rechterkant van de homepage kijkt. Als het drukker was, was het wellicht een optie…

Ik zal eens kijken of ik zoiets kan maken, is wel leuk om te zien op de voorpagina wie er allemaal is ja. En dat is zeker leuker wanneer het wat drukker is… wellicht als er civ4 wat concreter wordt…

 

Ik weet niet hoe ik die post uit de voorpagina kan krijgen… ik was al blij dat het uberhaupt werkte :laughing:

 

Een nieuwe vraag komt eraan, even geduld…

Ik zal de nieuwe storyline per turn posten, hopen dat clint (met zijn grote bakkus :wink: :stuck_out_tongue: ) en MiChello zich eens laten zien en mee discussi?ren over het verloop. De oude garde (van voor mijn tijd), waar is die eigenlijk gebleven?

@ kruk

 

H2O = water

H2OI is dan iets met Iodium erin, maar dat zal m wel niet zijn h?..

Een boer die al een aantal dagen aan het reizen is samen met zijn wolf, schaap en een partij witlof komt aan bij een rivier. Hij wil de rivier graag oversteken maar hier heeft hij een bootje voor nodig. Na enig zoeken aan de waterkant vindt hij een bootje. Een probleem! Dit bootje is te klein om met zijn allen in een keer over te steken. De boer kan maximaal een ding meenemen, dus of de wolf of de partij witlof of het schaap.

En er is nog een probleem! De wolf eet het schaap op als hij ze alleen achter laat. En het schaap eet de partij witlof op als hij er niet bij is.

 

Hoe komt de boer aan de overkant met zijn dieren en de partij witlof zonder dat er iets opgegeten wordt?

Ik zal het als volgt oplossen:

De /-strepen zijn een scheiding, volgens:

 

linkse oever/bootje in rivier/rechtse oever

 

b=boer, w=wolf, s=schaap, l=witlof

 

bwsl/-/- => wl/bs/- => wl/b/s => l/bw/s => l/bs/w => s/bl/w => s/b/wl => -/bs/wl => -/-/bwsl

 

Als eerste moet het schaap weg, omdat dat de link is in de voedselketen, de wolf is niet vegetarisch. Dan breng je daarna de wolf erover en neem je het schaap mee terug. Dan confronteer je de wolf weer met witlof en dan kun je het schaap weer gaan halen.

 

Correct?

Die van kruk weet ik nog het antwoord niet op…

 

Volgende:

 

Cargamel heeft 20 smurfen gevangen. Een stel heeft een witte muts op en een stel heeft er een rode muts op (nee, niet alleen grote smurf). Ze weten niet hoeveel witte en rode mutsen er zijn. Ze zitten in een donkere kamer en ze weten niet welke kleur hun eigen muts heeft. Cargamel belooft ze te laten gaan als ze een voor een naar buiten lopen en zich in een rij opstellen waarbij alle rode mutsjes langs elkaar staan en alle witte mutsjes langs elkaar. Let wel, het is maar ??n rij, dus bijvoorbeeld: wwwwwwrrrrrrr

 

Hoe doen ze dit, ze mogen in het donker overleggen.

DE OPLOSSING

ik weet niet hoe dat quitop werkt of zo maar ik doe het zo wel even

H2O is inderdaad water of te wijl HOO [ een H + 2 OO dus staat er HOO

H2OI is dus H+ 2OO + een I

IS DUS HOOI dus hooi je weet wel van het land

dat met caramel is volgens mij zo

ze mogen gewoon naar buiten als ze daar dan maar in de rij gaan staan

IS HIJ GOED