Nieuwe Quiz thread

Nee, ze moeten wel zodanig gaan staan dat alle rode mutsjes naast elkaar staan en alle witte ook.

 

Zoals jij zegt kan het zo worden:

rwrrwrwrrwrrrwwrwr bijvoorbeeld, terwijl dit moet:

 

rrrrrrrrrwwwwwwwwwww, of

wwwwwwwwwwrrrrrrrrrrr

zo als ik het lees lees ik dit [ als ze een voor een naar buiten lopen en zich in een rij opstellen ]

dus ze lopen 1 voor 1 naar buiten en bijv 1 rode en dan 1 witte dan komt er weer een witte en gaat naast de andere witte staan dan een rode die gaat naast die rode staan en als ze dat volhouden krijg je vanzelf een rij rrrrrrrrrrrrrrrrrwwwwwwwwwwwwwww

snap je het ze sluiten gewoon of vooraan [ rood ] of achter aan [ witte ]

goed he van mij

Er is alleen probleempje kruk, ze weten zelf niet wat voor kleur muts ze op hebben, hoe weten ze dan in welke rij ze moeten gaan staan…

exactly!

oke

ze zitten in een donker hok

als karamel die deur open doet staat karamel in het licht anders kan hij het nooit kontroleren

komt eerst rode en dan een wit naar buiten die staan meteen goed

komt er een witte bij die sluit aan bij de witte heb je rww

komt een rode aan loopt door naar de rode en gaat er naast de rode staat dus rrww staan

er staat niet bij in welke volgorde ze naar buiten moeten dus ze sluiten buiten bij hun kleur aan en walaa ze staan kleur aan kleur

SIMPEL

Hoe bedoel je aansluiten?

 

als je bijvoorbeeld hebt rw, sluit dan de volgende zo aan: rw

Deze smurf weet namelijk niet wat voor kleur muts hij op heeft en eenmaal buiten mogen ze ook niet meer overleggen, dus de smurfen in de rij mogen niks zeggen (zij kunnen het zien).

ik kan het niet tekenen maar er staat al een paar buiten

bijv r en w op een rij

zodra er een dwerg de hut uitloopt kan hij zien en gaat gewoon naast degene staan met de zelfd kleur bijv rood dan komt een witte die sluit aan bij wit zo krijg je een mooie rij en dat overleggen hebben ze binnen al gedaan

de volgorde van naar buiten komen is niet door karamel beslist alleeen dat ze buiten [ pas ] kleur bij kleur moeten gaan staan

Maar zoals Chris al zei: Ze weten niet welke kleur muts ze zelf op hebben. En in het donker hebben ze dat elkaar ook niet kunnen vertellen.

maar als de deur van het hok open gaat komt er toch licht bij dan kunnen ze de kleur sien en gaan staan waar se willen

GENOEG HIER OVER

GEEF DE OPLOSSING MAAR

je was er zo dichtbij!

 

Ze kunnen niet de kleur van hun muts zien, daarover kunnen we twisten. Maar de oplossing had je bijna. Ze komen naar buiten en moeten dan gewoon op de scheiding tussen wit en rood gaan staan.

 

Zo dus (de vette is de nieuwe):

w

wr

wrr

wwrr

 

etc…

ik wil niet een hoop zeggen ik weet niet wat je met scheiding bedoelt maar we komen op het zelfde eenmaal buiten sluiten ze bij rood of wit aan al gelang de kleur van hun hoedje

Kunnen we lang over doorgaan, nieuw raadsel (met dank aan mn vriendin :laughing: ):

 

Je bent bakkersknecht en je moet een taart afleveren op het kasteel. Nu wil het toeval dat je nog nooit naar het kasteel geweest bent en je op een gegeven moment bij een t-splitsing uitkomt waarvan je weet dat 1 kant naar het kasteel leidt, en de andere kant naar een ravijn, waar ook nog eens een bende rondhangt die al heel wat reizigers beroofd hebben…

Nu woont daar een tweeling, die de weg wel weet. Echter 1 van beide liegt altijd en de ander spreekt de waarheid. Er is slechts een broer thuis, en je weet niet welke het is. Hij is in een erg slechte bui en hij wil maar 1 vraag beantwoorden. Welke vraag moet je stellen om de juiste weg te wetente komen???

ja ergens in mijn achterhoofd kraakt het ontzettend

ik wist hem maar nu even niet [ KRAAAAAAAAAAAAAAAAAAAK ]

 

Maar ze weten niet welke kleur hoed ze op hebben, dus als ze aan de buitenkant aansluiten hebben 50% kans om fout te zitten. Als ze op de scheiding tussen rode en witte aansluiten, kunnen ze bij beide rijen horen, dan is het altijd goed.

ja nou snap ik het helemaal je zet ze tussen de scheiding rood - wit

ik wou dat ze aan de uiteinden van hun kleur gingen staan om dat se het hok uitkwamen en daar is het licht dus keken se wat voor kleur ze hadden en gingen dan aan het eind van hun kleur aansluiten

Chris:

 

Je vraagt aan de aanwezige tweelingbroer welke kant zijn broer zou zeggen dat de weg naar het kasteel is.

 

Als je de leugenaar hebt, en het kasteel is naar links, antwoord hij rechts. Als de waarheidsprekende broer aanwezig is, dan zou hij ook rechts antwoorden. Je moet dus na het antwoord de andere kant op dan het antwoord is.

 

Oke, ik heb nog een vergelijkbare.

 

Na een avondje stappen loop ik naar huis, en iemand trekt me een steegje in. Hij zegt dat als ik lieg hij me een mes tussen de ribben zal steken, en als ik de waarheid spreek me zal wurgen. Wat moet je zeggen om veilig weg te kunnen komen?

boven mijn IQ

je zegt helemaal niks.

Nee, je moet wel iets zeggen

dan zeg je ik zou het niet weten

hoe weet hij dan of je liegt of de waarheid spreekt we weten de vraag niet eens

bijv als hij vraagt hoe laat is het en je hebt geen horloge wat dan dan moet je hem het antwoord schuldig blijven