nostalgie

Ten eerste: een map uitgetekend ja? FREAK, haha :stuck_out_tongue:

Die diplomatentruck ken ik ja, dan kan ie niks met zijn stadje doen haha! Die teksten had ik ook veranderd ja. Ik werd helemaal volgescholden als ik iets fout deed in het spel… :laughing:

Haha, ja civ1…oooo wat een tijd

 

Ik was 9 of 10 jaar. Ik en mijn broers speelden SimCity op onze o zo snelle computer en snapten er geen ruk van. Gebruikten als geld op was een code waardoor je een aardbeving kreeg, nadat je vijf keer ofzo de code had gebruikt. Nou ja, we hadden toen een oppas die ons zag spelen en zij zei dat ze wel een ander leuk spel voor ons had. ‘Je begint met de uitvinding van het wiel en dan kun je oorlog voeren en dan kun je later tanks bouwen,’ dat soort dingen zei ze, dus ons leek het wel wat.

 

Een week later hadden we dus Civ1. 2 diskettes en een papier erbij waar in grote lijnen op stond hoe het moest, maar aangezien ik dat handschrift niet kon lezen heb ik het weggegooid. Ik denk dat ik dit spel toen het meest heb gespeeld van alle spellen. Ik snapte er geen snars van. Ik bouwde een stad, ging rondlopen met mijn poppetjes en dacht ‘o alleen maar water om me heen, wat saai’. Tot dat ik ontdekte dat je meerdere steden kon maken en later boten.

 

Mijn leukste spel dat ik me kan herrinneren:

Ik had een stuk of 10 steden en het was rond het jaar 0. Zitten er in het oosten wat zulu’s (of andere civ, doet er niet toe). We kregen oorlog. Ik kwam erachter dat catapults erg sterk waren in aanvallen dus ik continu catapults maken. Heeeeel lang oorlog gevoerd, want toen ik weer keek naar het jaartal zaten we in het jaar 1900 ofzo :laughing: . Toen werd mijn land binnen gevallen door de duitsers met allemaal tanks. Snel een settler en bootje gebouwd, nieuwe stad gesticht in de zuidpool en daar de rest van de tijd overleefd…god dat was nog eens leuk.

 

Later heb ik het spel nog eens een keer gekocht !

Heel de zuidpool volbouwen met steden, kunnen ze nooit innemen!!! Je hebt er ook geenm zak aan, maar daar gaf ik niks om natuurlijk…

je steden in de heuvels bouwen of in rivier gebieden en dan net zo lang nukes gooien tot de hele wereld moeras was, behalve rivieren, heuvels en bergen, die konden niet overstromen :rofl:

Heerlijk, toen we nog jong en onbezonnen waren en niet zaten te kijken op iedere schield en commerce, hehe…

precies

ik had ook eens een road gemaakt over enkele schepen en zo twee steden verbonden, maar de units konden dat stuk niet doorlopen alsof het een road was, dat was wel jammer. Wel cool dat het kon…

Nadeel aan het spel (ik beggef me op dun ijs…) was dat het spel niet aangaf dat een stad iets aan het bouwen was wat al gebouwd was. Kwam je er af en toe achter dat je 1000-en shield ergens had. Had je wel weer meeen een wonder, maagoed… Had ik dat niet eerder gemerkt, die verspilling? Nee, toen MM’de ik nog niet. :stuck_out_tongue:

klopt, dat kon gebeuren, en is mij ook vaak genoeg overkomen :rofl: , soms deed ik dat ook expres. Wachtte je tot je een bepaalde wonder kon bouwen en dan switch je poduktie :laughing:

Precies, een vereenvoudigde vorm van het huidige prebuilden

Gelukkig dat meer mense die goeie ouwe tijd van Civ 1 nog kennen :wink:

Nog kennen? Ik hoop dat je een grapje maakt… Ik SPEEL dat spel nog wel eens… :rofl:

me too :laughing:

Draait dat nog op de huidige pc’s? Dacht dat die te snel waren tegenwoordig. Moet ik toch eens een keertje mijn floppy’s naar boven halen :laughing:

of je kunt het ergens kopen voor 20 cent ofzo :rofl: :rofl: :rofl:

ze zijn niet te snel en onder win98 werkte het bij mij goed, zolang ik de pc speaker gebruikte en niet de soundblaster want anders werd die supertraag (pc speaker kun je uitzetten)

Nee hoor, ik weet zeker dat ik ze of nog ergens heb liggen of dat ik ze aan mijn broertje heb gegeven…K.T :angry: Als dat waar is ben ik ze waarschijnlijk alsnog kwijt :laughing:

Ik zou niet weten waar je het kon kopen…Rommelmarkten?

 

Maar maar maar… THAT’S FRIGGIN’ BLASPHEMY I TELL YA!

Volgens mij kun je dat gewoon downloaden. Ik heb laatst meen ik ergens wel eens een link gezien. Maar ik zal straks eerst thuis es ff checken.

Kazaa installeer ik never nooit nie van mijn lang zal ze hele leven meer op ??n van mijn pc’s. Wat een ellende, krijg ik alleen maar teringzooi mee binnen ondanks firewalls, brandblussers en wat al niet meer. :wink: