onder xp?

ok dan, ik heb een nieuwe hard drive en maar meteen windows XP pro geinstalleerd!

 

Toen meteen Civ geinstalleerd natuurlijk (civ3 en c3c), maar…

ik start het spel op en dan swithc mijn computer naar een grotere resolutie die mijn beelscherm (of grafische kaart?) niet aankan en dan krijg ik een heel vreemd scherm. Ik kan de main menu wel zien (herkennen dan) maar erg vreemd (zet je beeldscherm eens op een resolutie die je niet aan kan en je hebt een idee).

Dit moet een probleem zijn met xp want onder 98 had ik dit probleem niet.

Hebben jullie dit ook of ben ik hierin de enige? En wat kan ik hier misschien aan doen?

 

Mijn standaardresolutie is trouwens 1024x768

mijn computer:

AMD 1800+

NVIDIA RIVA TNT2 model 64 - 32 mb ram

 

help?

Heb je de compatibiliteitsmodi geprobeerd? Ik weet niet of dat het kan zijn, maar je kunt het eens proberen. Je kunt in XP een programma uitvoeren in Windows 98 compatibiliteitsmodus. Rechtermuisknop enm dan kun je dat ergens selecteren. Ik weet niet meer precies, werk nu al TE lang op een Linux… Lekker stabiel, da wel.

Heb in elk geval al veel te vaak gehoord dat mensen met XP problemen hebben. Ik draai nog steeds die goeie ouwe 98 SE waar ik tenminste nog een b??tje mijn eigen gang kan gaan <_

ja comp versie geprobeerd, maar dan start het spel niet of de resolutie verandert alsnog <_

kun je dat niet ergens uitzetten, dat ie dat doet? In hetzelfde menu kun je dat vastzetten dacht ik… Werkt da niet?

ja maar ook dat werkt niet, ga nu een mail sturen naar Atari

ik draai ook onder xp en weet wat je bedoelt ik heb er alleen geen last van mijn beeldscherm kan het gelukkig aan.

 

wat je ook met compatabiliteits mode kunt is het instellen op grafische dingen doe dat eens en verander de instellingen ingame.

dus volgens jou ligt het aan mijn beeldscherm?

of aan je grafische kaart.

Ja, of aan dat ene dingetje op je grafische kaart :rofl:

denk niet dat het aan grafische kaart ligt maar weet natuurlijk nooit zeker

lukt dus ook niet <_<

hmm dan weet ik het zo snel ook niet.

Flikker er alles eens af, civ dan, en draai de cd nog eens opnieuw van het begin af aan. Let even op wat gevraagd wordt. Kan me ineens herinneren dat een kennis van mij met civ hetzelfde had, maar dat er tijdens de installatie zomaar een vraag werd gesteld die ik nooit kreeg. (weet ook even niet meer wat) Uitprobeerseltje ik weet, maar wellicht helpt het.

ALLES eraf mieteren. Ook in je registry, heb ik ook een keer ergens mee gehad dat dat hielp.

 

Run: regedit (optie ‘run’ in het startmenu)

ga naar local machine en dan software en delete de folders met CIV3. Dit wordt niet gedaan met uninstall. Bij windows XP en NT, moet je dit doen voor local machine en voor de user. Heb ik hiet geen systeem van bij de hand, dus kan geen complete walkthrough schrijven. LET WEL OP: delete NIKS anders, want die regedit is best een critical dingetje…

Hmm, moet je wel erg voorzichtig mee zijn :unsure:

Klop, maar hij heeft wel gelijk denk ik zo (getver). Da’s tenminste het enige wat ik me nog kan bedenken.

ja, je kan soms wel janken he :sunglasses:

:roll_eyes:

nou ja, bedankt voor alle reacties! ik heb XP er af en 98 er weer op en het spel draait weer! :laughing: :laughing: :laughing: i’m happy again!