Screenshots kruk, met opmerkingen...

nieuwe thread voor gemaakt. Er staan er hier en daar meer. Als ik tijd heb zal ik eens wat ordenen.

Screenshot 1 van kruk:

 

kruk3.JPG

  1. Je irrirgeert alles terwijl je meestal beter kunt minen. Zeker in je GA.

  2. Science omhoog

  3. Je steden staan te ver uit elkaar. Hele wardevolle tiles liggen nu buiten bereik.

  4. Je moet ook leren op andere maps te spelen. Nu weet je altijd de vorm al.

screenshot 2 van kruk:

 

kruk4.JPG

  1. Je hebt nog steeds accelerated production aan staan. Klik eens op ‘default rules’ voordat je een spel begint en je bet er vanaf.

  2. Science omhoog!

  3. Marketplace!!! Voor gold en happiness.

  4. trade je luxuries als t kan.

  5. Waarom een courthouse in je capital?

  6. nog steeds despotism??

oke heel vijn dat hij hier staat ik zal proberen het uit teleggen

dat van die produktie was ik vergeten SORRY

ik moest met siense laag beginnen en wist niet waneer hij omhoog moest ik zie nu in dat ik hier mee voor mezelf achter loop al heb ik nog wel een kleine voorsprong op de tegen standers

de marktplaats had ik nog niet uit gevonden vanwege die siense snap je

trade ik heb nog geen roads naar de hoofdstad van de vijand dus wil dit nog niet

die bouw ik altijd van wege de coruptie en omdat mijn siense laag staat kan ik weinig nieuwe dingen bouwen dus doe ik die maar op het laatst

of hoort er niet zo n ding in je hoofdstad

despotim ja daar gaan we weer van wege mijn sience heb ik monarg nog niet uitgevonden dus je snapt het wel

dat ik die siense niet eerder verhoogd heb is eigenlijk alles in de soep gelopen merk ik wel ik zal het in het vervolg eerder verhogen ik beloof het

dat de steden zover staan ik houd altijd rekening met een keer uitbreiding dan komen ze weer tegen elkaar aan

Een courthouse in je capital hoeft voor corruption niet.

 

In het grootste deel van het spel heb je alle tiles lang neit nodig. Als je nu al leert om je steden wat dichter op elkaar te plaatsen en eerder te winnen, heb je hier HEEL veel aan als je weer een stapje hoger gaat.

oke ga ik proberen

dichter bij en eerder oorlog en winnen

maar dan is het spel wel eerder voorbij en ik mag graag wat tot het einde spelen maar goed ik ga er voor

Dat tot het einde spelen komt op hogere levels vanzelf… Die OCC die ik gedaan heb had ik op Chieftain enzo VEEL eerder af gehad, voordat ik in de Modern Ages kwam en nog wel eerder ook. De Ages komen op hogere levels gewoon eerder. Je bouwt EERDER rails enzo, omdat je tegenstanders veel beter zijn en je er dus goed mee kunt ruilen.

toen ik nog mijn eigen spelletjes speelde had ik de trein meestal in 500 - 600 ad en mijn ijzeren schepen in 1000 ongeverr

dat vond ik best goed maar had de siense bij het begin op 80 staan dus was ik met alles tesnel maar had hel veel coruptie en stond met de poen altijd in de min

tgaat nu beter met de poen de snelheid moet nog beter

Screenshot van kruk:

 

kruk5.JPG

Die lachebekjes zijn entertainers en die andere is een tax collector. Als je op een tile klikt verdwijnt er ??n en wordt die tile bewerkt. Andersom kan ook: als je op een bewerkte tile klikt verdwijnt de opbrangst daarvan en krijg je een entertainer. Klik op de entertainer om er een tax collector of scientist van te maken.

 

Die andere gezichtjes zijn resistors. Zet veel units in de stad en je krijgt de melding: ‘our troops have quelled … resistors’ tot ze weg zijn. Ook kun je ze allen laten sterven door geen tiles te bewerken.

helemaal duidelijk die duiveltjes moeten mee werken en anders moorden we ze uit

hebbes

Screenshot van kruk:

 

kruk6.JPG

  1. Dit ziet er goed uit, stedenplaatsing is ok.

  2. je zou kunnen proberen volgende keer meer te letten op plaatsing van steden langs rivieren, want dat scheelt je een Aquaduct. Is een detail op dit level, wordt belangrijker op hogere levels.

  3. Ik zie niet hoeveel hier nog boven zit, maar STEL: dit zijn al je steden of vooral je kern, dan zou het ideaal zijn als Canton je capital was. Ik zeg ideaal, want zoals dit is het ook goed.

  4. GEWELDIGE locatie! Al die cattle daar en iron, coal en saltpeter op een rijtje! Jammer dat Canton niet net anders staat, want dan had je iron en coal in de radius gehad en dan kon je Small Wonder ‘Iron Works’ bouwen om productie nog meer te boosten.

Screenshot van kruk:

 

kruk7.JPG

  1. Ook hier zit het wel goed.

  2. HAHAHHAHA, 5 rubber, 3 oil, 18 coal, 11 saltpeter, 16 iron, 15 horses, en al die luxuries!!! In mijn vorige OCC game had ik NUL strategic resources, NUL!!!

  3. Ik zie dat je pollution gaat opruimen en de bossen kappen => goed. Bossen had je eerder kunnen doen voor shields in het begin van het spel. Had gekunnen, hoeft niet, details…

  4. Ik zie een leader. Deze moet je ZSM gebruiken, want de aanwezigheid van een leader (SGL of MGL) verhindert de komst van een nieuwe MGL (niet van een SGL).

  5. Ik zie dat je veel irrigeert. Velen nemen de vuistregel: Bonus grassland (met een shield) irrigeren, normaal grassland minen. Ik mine het meeste. Is afhankelijk van de speler.

  6. Cathedral hier hoeft absoluut niet.

  7. Nog steeds (of weer) accelerated production. Dan zijn je spellen eerder uit.

8 ) Ik zie dat je Pyramids, Sun Tzu, Smith’s hebt… Goed zo, dat zijn erg goede wonders.

  1. Ik kan overal aan zien dat je klaar bent om een stapje hoger te gaan, waar zit je nu op?

wat bedoel je met reserve

dat ik daar nog iets ga typen, maar ik kon er gisteren niet meer op. Staat er nu wel.

oke een heel verhaal

eerst dit even het is nog steeds dat zelfde spel maar ik voer steeds je nieuwe ideen in om te zien wat het op levert en die asseler produktie die zit vast kan hem niet andres krijgen alleen bij een nieuw spel dat volgt

al die resorses en luxe komt omdat ik mijn spel heel snel uitbreid over de wereld en zodoende al de resorses in tepikken om zo niet afhankelijk te zijn van mijn vijanden

de polution ruim ik altijd op en de bossen kappen deed ik wel maar wist niet dat dit zo belangrijk was [ weer een tip ]

oke die leader zal ik even in zetten maar ik was toch nog niet aan het oorlog voeren dus als ik niks versla kan er ook niet een nieuwe leader komen toch ?

dat van irrigeren wist ik niet al het gras deed ik zo en de bergen mijnen dus [ weer een tip ]

ik bouw een katedraal als er drie zielige [ blauw ] gezichtjes zijn ik bouw hem niet overal

ik heb wel meer wonders en een paar verovert bij gebrek om leuke dingen tebouwen

ik heb na je laatste tip eerst een 100 arteleri gebouwd en schepen cruizers en slagschepen kan nu tanks bouwen en doe dat ook heerlijk [ 1 turn per stuk met heel veel steden

hooverdam word gebouwd

ga nu richting fusion dan kan ik dat ding bouwen voor nuklieer als die bezig is ga ik richting satelieten en kan mijn raketten bouwen

voor het zover is val ik eerst de egipties even aan met overmacht daar heb ik dan wel tijd voor

als mijn raketten op orde zijn en mijn leger weer terug is van hun verdiende vakantie pak ik de irakies en dan