Tactics bij PTW

Ok, ideetje voor een tactiek voor de onwetende (dus niet aanwezig op dit forum, dus buitenlands, want we hebben hier alle Dutch Civ Players bij elkaar…toch?) De eerste settler direct bouwen, twee warriors eropuit, maar niet te ver weg sturen. Vervolgens nieuwe settler erbij en met warrior ver weg sturen. Nooit je Map vrijgeven is hierbij belangrijk. Vervolgens beetje bouwen, weer een settler, zelfde verhaal. Enzovoort etc. Dus geen enkele stad in de buurt bouwen van je vorige stad (oh ja, huge map is ook wel belangrijk), strategie is hierbij dat iedereen die een stad van je tegenkomt en evt. oorlog met je wil voeren alles die richting opstuurt, maar waar dan ook bedrogen uitkomt. Zogauw je de mogelijkheid hebt bootje bouwen en op een ander continent ook beginnen. Vervolg kun je ongeveer zelf bedenken. Hoe klinkt dit en waar zitten de gaten in deze strategie?

Gaatje: als je de optie speelt dat bij 1 stad weg , je verloren hebt, dan is het moeilijk je beschaving te verdedigen.

Extra mogelijkheid, je Great Leader (Abe forinstance) er op uit sturen. Movement 2, defense 0. Beetje riskant, maar het is het proberen waard. Kan goed om de direkte omgeving te verkennen.

Ja bijdehand 8) als je inderdaad die optie speelt klopt dit, maar dat is nou weer niet den bedoeling. Ik heb het over een “normale” speelwijze waarop alles open is en waarbij je volgens de reguliere regels moet zien te winnen. (geen gaatjes bedenken als ze d’r niet zijn ouwe :stuck_out_tongue: )

Enne, wat bedoel je nou eigenlijk met dat gedoe over die GL?? Snap niet wat dat voor tacktiek is. :roll:

De leider van jouw beschaving is nu een unit geworden. Die je feitelijk over het bord kan schuiven. Als die unit gedood wordt, heb je het spel verloren. Maar je kan er ook mee exploren… tikkeltje gevaarlijk dus.

Conclusie nog steeds dus…mijn tactiek is zo gek nog niet. :stuck_out_tongue:

We hebben het hier over online spelen neem ik aan. Daar heb ik niet zo veel ervaring mee dus ik kan zo niet heel erg veel inbrengen, een erg groot nadeel lijkt me dat je je stadjes niet kunt verbinden met wegen. Dus in veel steden heb je geen resources, en dit kan een groot probleem worden. Ook de stadjes die ver van je capital zijn zullen niet erg efficient werkt door de vele corruptie.

 

Had je daar ook aan ged8 en zo ja, wat ga of kun je daar aan doen

Hoezo kan je de steden niet verbinden met wegen? Duurt wat langer maar met ctrl-r kan je een weg naar een eindpunt aan laten leggen.

Absoluut met Red eens, hoewel ik de ctrl R meestal niet gebruik ivm evt onverwachte aanvallen van barbarians. Ik heb deze meestal op roaming staan om wat extra poen te kunnen pakken, maar dat levert voor dat soort acties (ctrl R bijvoorbeeld) wel wat gevaar op. (our worker has been captured) Enne WJ, dit kun je ook goed gebruiken als je tegen de AI speelt hoor. Zo win je makkelijker bij de hogere levels. Je moet alleen wel een beetje kijken dat je probeert om resources te blijven pakken. Je zult zien dat na verloop van tijd je steden toch wel verbonden worden.

Ik bedoel dat je erg veel tijd kwijt bent met het verbinden, en als je je steden zo ver uit elkaar bouwt dan heb je een waste van hier tot tokio. Dat is niet zo fijn.

Kan wel zijn, maar als je het niet doet kan niet iedere stad gebruik maken van alle resources die beschikbaar zijn binnen jouw civ.

 

Voorbeeldje :idea: : als je wel Iron hebt maar een stad is niet verbonden met de rest, kan je nog steeds geen swordsman bouwen.

 

Zie ook niet in dat dit tijd kost. Een worker bouwen kost 3 turns of zo, vervolgens laat je hem zijn gang gaan. Clint heeft wel gelijk :cry: dat je de kans op een overval hebt, neem ik op de koop toe.

Ik denk dat waste wel een groot probleem is :cry:

kan de forbidden palace hier niet een handje in helpen?

Jawel, maar het duurt vrij lang voordat je dat gebouwd hebt. En dan heb je nog maar 2 hoeken gedenkt: met de forbidden palace en met je gewone palace.

 

Blijft meestal nog vrij veel over waar je de 1e 1000 jaar nix mee kunt :?:

Valt wel mee met die waste. In despotism heb je daar nog niet echt last van. Het is natuurlijk wel de bedoeling dat je later in de game ook steden tussenin gaat bouwen/veroveren om een mooi geheel in je culture te krijgen.

Tja, en die tijd die het allemaal duurt…dat is nou eenmaal zo (“Keulen en Aken zijn niet op ??n dag gebouwd”…), en heb je bij goed spel in zoverre in de hand dat als je nou gewoon de workers hun werk laat doen, je populatie groeit, op het veld kan werken, shields binnenhaald, en zo de improvements sneller bouwt.

Helaas ben geen mod hiero, moet even iemand anders opruimen :grinning:

He WJ, doet iedereen hier een beetje moeite, kom jij met zo’n afzeiker van “dat moet iemand anders dan maar ff doen”. Lekkere vent ben jij zeg. :roll: Maar ik ben het wel met Mika eens, het duurt nou eenmaal. Ben nu ook alweer een week of vijf met een en dezelfde game bezig.

Ja, er staat ergens in de kleine lettertjes dat je 1x per uur een kwartier iets anders moet doen (heeft iemand nog een hond uit te laten…?), dat las ik na een paar nachten doorgaan (hoe mijn ogen dat nog konden doen…). Wist ik veel dat een Game z? lang kon duren…

Nu ben ik verontwaardigd als ik binnen 4 uur een Game kan winnen, ben er z? aan gewend om het over een week uit te smeren (noodgedwongen, 'n mens moet slapen), hoe meer ik leer kennen van het spel, hoe meer ik me er mee bemoei (ipv in het begin -niet lachen- alles deed wat de City-Governor voorstelde, en alle workers op ‘A’ zette).

Er zijn andere spelen waarmee je sneller kan spelen (maar of je dan je zgn. ‘God-feeling’ hebt…), maar ik denk dat het gewoon ff doorbijten is, daarna wil je niet meer dat het sneller gaat (behalve de turns op het laatst, die last hebben van ‘rekentijd’).

 

Ik lach niet hoor. Ik zet m’n workers nog steeds op “A” maar dat is alleen maar omdat ik te lui ben om ze continue te vertellen wat ze moeten doen. :wink: