Vraag financi?n en research

Bij overgang van despotisme naar monarchy (of republiek) kom ik altijd vreselijk in de financi?le problemen en moet ik van een science rate van 60 tot 70% terug naar een rate van 40% of zelfs nog lager om een positief inkomen te houden. Ik denk dat dat komt door de kosten voor mijn troepen. 2 spearmannen per stad plus nog wat archers en horsmen als aanvallers.

Hebben jullie dit probleem ook ? of hoe voorkomen jullie dit ?

Ik heb hetzelfde probleem. Volgens mij komt dat inderdaad door hogere onderhoudskosten voor je leger. Maar daar staat een hogere bevolkingsgroei tegenover; hierdoor worden vaak extra inkomsten gegenereerd waardoor bij mij meestal de sience rate al vaak na zo’n 10 beurten weer op het oude niveau kan worden gezet.

Indien je overschakelt naar Monarchie is het inderdaad zo dat je na een aantal beurten al snel weer op een niveau zit waarbij je genoeg genereert om je science op te krikken. Bij Republiek is het echter zo dat je maintenance kosten vor je troepen dusdanig hoog zijn dat je maar een zeer beperkt aantal kunt onderhouden, anders heb je zelfs bij 0% science nog te hoge kosten. Tip; zolang je civ geen hartgrondige hekel heeft aan Monarchie, gewoon hiervoor kiezen, ook al wordt Republiek geadviseerd, ik blijf anders net zo lief een tijdje in Despotism hangen tot ik Democracy heb.

Deze probleem komt doordat de makers het net als echt willen laten lijken, want in despotisme ben je een geld afpikkenende soldaten voor zijn lol doodmaakt tiran (figuurlijk van spreke). Dus doordat je je militairen zo handelt voor weinig geld en je bevolkings geld afpakt door zogenaamde belasting :stuck_out_tongue: is corruptie daardoor ook hoog en natuurlijk als je naar een eerlijkere regering stapt snel geld verliest du net echt he :roll_eyes:

Ja, dus, eh, what can I say to this :rofl: :laughing: :rofl:

Ik sluit mij er helemaal bij aan… denk ik … toch? :o:huh::huh::unsure: :roll_eyes:

Dit is wat ik zeg jij wilde antwoord dan krijg je toch antwoord :laughing:

Een kwestie van taktiek wat betreft de regering die je kiest. Ik heb goede ervaringen met feudalism.

ik blijf NOOIT in despotism hangen, is verschrikkelijk. Monarchie meestal meteen. Republiek als ik een half oorlog / half vrede weg ga, anders communisme voor oorlogen en democratie voor vrede.

That’s it, niks geen despotisme.

 

Gewoon zorgen dat je wegen hebt en de goede improvements, dan is geld geen probleem als je goed ruilt met AI

ik speel meestal op zo groot mogelijke mappen, kom je toch automatisch uit op communisme <_

Zijn wel geinig ja => Pangaea en HUGE. Dan zijn de continental wonders goed, zoals AoW en HD enzo… 100+ steden… mmm dan heb ik ook communisme aan staan ja…

En natuurlijk de Piramides en bij C3C de GW en de ToA

Yep… Piramides verover ik meestal trouwens. Kost je teveel tijd in de Ancient era. Daar moet je EXPANDEN

Piramides kunnen heel handig zijn als je wil expanden, je steden groeien er sneller door dus kun je sneller settlers bouwen. Moet ik er wel bij zeggen dat als ik em bouw ik dat meestal met een GL doe

Dan wel ja, daar ben ik het mee eens. Moet wel een SGL zijn in C3C…

Ja word anders een beetje lastig he :stuck_out_tongue:

De Pyramids bouw ik als eerste, werkt prima. Hierna de Great Library en je bent al een heel eind.

Het eerste dat ik heb is meestal de colosus in mijn hoofdstad, speel meestal seafearing nations

Ik bouw die Pyramides alleen als ik ze kan hurryen, naders kost het me te veel expansie, IMO. Die Pyramides zijn voor mij daarna wel redelijk vaak een reden om de oorlog uit telokken tegen de eigenaar…

Nou, dan mag je ze bij mij proberen te veroveren :rofl: :laughing: