Oke het scenario is zo goed als klaar, ik ga het nu nog even uitgebreid testen en volgende week gooi ik hem denk ik bij CFC online en ik zal er hier ook een link naar op donderen. Even een samenvatting van wat ik allemaal heb gedaan.
-Alle tiles zijn exact overgenomen van het originele scenario.
-In de originele CivII game als je een bos kapte kreeg je plains. Dit heb ik behouden door de bossen op plains te plaatsen ipv de default op grassland. Dit met uitzondering van tiles die grenzen aan Tundra, daar kun je geen plains plaatsen.
-In het CivII scenario had je OBJECTIVE steden, van deze steden heb ik een Victory Location Bonus gemaakt. Het komt er op neer dat de Russen veel punten krijgen.
-De Alpine Troops zijn terug. Het is een Treat All Terain As Road unit met een Ignore Movement Cost voor bergen en heuvels. Erg handig als je bijvoorbeeld om de Alpen vecht. Ze hebben een A/D van 7/7 en een cost van 90 shields. Er zijn geen resources voor nodig.
-De strategic en Luxury resources zijn met enige willekeur maar ook met enig gevoel voor realisme geplaatst. Bonus resources zijn met heel veel willekeur geplaatst, binnen de perken natuurlijk. Je zult geen Ivory in Europa aantreffen en Tropical Fruits zijn er niet, voor Uranium binnen Europa zul je richting Praag moeten, de enige grote bron van dat spul binnen Europa.
-In CivII bevonden rivieren zich in het midden van een tile. Ik heb geprobeerd de loop der rivieren zo veel mogelijk te behouden, van de Nijl heb ik een extra grote rivier gemaakt.
-De Duitsers hebben ipv Tanks Panzers.
-Alle volken behalve de Duitsers moeten hun eerste turn skippen.
-Het scenario van CivII begon in juni 1940, dit scenario in mei.
-De Sewer System uit CivII is vervangen door een Hospital.
-De Port Facility uit CivII is vervangen door een Commercial Dock.
-In CivII was de sterkste infanterie de Rifleman. Van de Rifleman heb ik de Infantry gemaakt. Ook had je in het oude scenario nog twee Musketeers, die heb ik op hun beurt vervangen door de Rifleman.
-De Engineers zijn vervangen door Workers.
-Alle Units die bij CivII veteran waren zijn dit bij CivIII ook.
-De Neutrals worden vertegenwoordigd door de Dutch, De Turkish door de Ottomans, de Allies door de English en de Axis door de Germans.
-Om de Molotov-linie en de Maginot-linie realistischer te maken heb ik er geen Forts maar Baricades gemaakt. De andere Forts zijn nog wel gewoon Forts.
-De Tech Tree is onveranderd, op de plaatsing van Alpine Troops bij Military Tradition na.
-De volken beginnen met een technologische vordering die gelijk staat aan die bij CivII.
-De Helicopter heb ik niet aangepast.
-Iedereen begint in de Industrial Age, maar vanwege de gevorderde technologie van de Germans en hun Scientific achtergrond zullen ze direct bij het begin al overgaan in de Modern Age.
-Er is een Locked War tussen de Axis en de French en tussen de Axiss en de Allies, dit om er voor te zorgen dat er ook echt oorlog komt.