GAME I: POP QUIZ, hot shot...

aha, on that bike…rare lui, die Egyptenaren

Booyakasya, kwas er bijna!

wie stelt de nieuwe?

Maar wel errug knap. How the fuck hebben ze dat voor elkaar gekregen. Eerst zo’n klereding bouwen waar je jaren over doet, maar dan ook nog es rekening houden met wanneer die sterren waar staan en dan die gaten precies op de juiste plaats maken zodat om de negen maanden Orion daardoor te zien is… Vraag me alleen af waar ze die granary’s gelaten hebben :laughing:

degene die het langste geleden voor het laatst een vraag heeft gesteld

maw JIJ!

prima. Oke mijn vraag: Waar komt ons woord paradijs van daan. Dwz, uit welke taal, en wat betekend het oorspronkelijk.

shit, die heb ik ooit gehoord, ff denken hoor

grieks: paradisos

edit: iets van een begrensd stuk land ofzo?

1. Niet uit Griekenland

2. Bijna goed

Nee, da’s pas veel later, volgens mij uit het Farsi ofzo, staat me iets van bij dat iemand me dat in Iran es heeft verteld (kan ook Syrie zijn geweest, daar wil ik vanaf wezen). Maar wat het betekent weet ik niet meer. Maar da’s dan ook weer een extra vraag en da mag nie :laughing:

1. wel uit het grieks

2. omheind ofzo dan?

1. NIET uit het Grieks, de Grieken hebben het overgenomen. Clint zat al meer in de buurt.

2. Bijna

Niet uit het Grieks, die hebben gewoon het OT vertaald en er zelf een woord voor bedacht…ofzo

Hoezo bijna?? Je had daar vroeger niet zoveel andere talen in de buurt hoor.

persisch, omheinde tuin?

oke, Persische en Farsi is allebij goed, lingistiek foutje van mijn kant, zat met Farci in mijn hoofd, dat is weer wat anders. De betekenis is ommuurde tuin. Volgende? :stuck_out_tongue:

Dat zeg ik Perzisch

Ja sorry, een c of een s maakt heel wat verschil. Mijn fout…

we waren tegelijk aan het typen. :stuck_out_tongue:

yours clint, ik weet er ff geen…