ja dat kan gebeuren he
Ok, weer eentje uit de praktijk van Clint. Hoe wordt caissonziekte veroorzaakt? En niet spieken op Internet he. <_< Unforgiven zou deze wel moeten weten denk ik zo.
das als je te hard naar boven zwemt als je onder water bent. Is idd een makkelijkere clint
Heb je trouwens ook bij turbomachines: flinke drukval kan cavitatie veroorzaken doordat er dampbellen ontstaan. Dan slijten de schoepen kei veel, ook bij propellors van schepen ken da…
In welke richting waaien winden? van hoge naar lage drukgebieden of andersom? In een rechte lijn of niet? Zo ja, je bent knettergek. Zo nee: hoe komt dit?
he, zo makkelijk kom je er niet vanaf…als je hard naar boven zwemt. Wat gebeurt er dan met je lichaam is de vraag? Er zijn nl. ook nog andere manieren om caissonziekte te veroorzaken.
@clint de in je bloed opgeloste zuustof gaat belletjes vormen
@Unforgiven winden waaien van lage naar hoge drukgebieden, en ze waaien niet recht door verschillende oorzaken, maar vooral door het draaien van de aarde zelf.
te snelle decompressie… zo goed dan…
OK clint, ik studeer deze zooi, da weet je he…
Decompressie, ofwel de druk daalt. Wanneer deze de dampdruk nadert, worden er belletjes gevormd. En volgens mij zijn dat geen zuurstofbelletjes, maar stikstofbelletjes.
MiChello, lees je antwoord eens na…
hmm, zou ook wel eens kunnen ja. Ik noem ook alleen maar wat me zo een twee drie te binnen schiet
Kijk, da’s het antwoord waar ik ZEKER VAN JOU op zat te wachten
wat bedoel je, dat ik meteen roep wat in me opkomt? Idg ben ik beledigd
Nee hoor, ben maar niet bang. Alleen die daar down under studdert die nonsens, vandaar dat ik echt wel een exact antwoord wilde. Anders was ie echt t? simpel.
Maar goed, als niemand hier iets on-topic doet…Waar komt de naam Europa vandaan??
Griekse mythologie, of is dat weer te simpel?
Niet eens te simpel, gewoon fout.
De naam Europa komt wel uit de Griekse mythologie. Europa was de dochter van de Fenicische koning Agenor. Ze werd door Zeus en in de gedaante van een stier naar Kreta gebracht. Europa was aanvankelijk de aanduiding voor Midden Griekenland en vervolgens voor het hele Griekse schiereiland. Vanaf circa 500 voor Christus wordt met de naam het werelddeel aangeduid.
Ok, Phoenisisch dan, je hebt idd wel een beetje gelijk. Maar Grieks kwam daarna. Het komt van het woord EROB, wat betekent “waar de zon in het westen is” Oftewel ten westen van de Bosporus. Da’s ook de reden waarom de Bosporus altijd de geografische grens is geweest tussen Europa en Azie.
Goed, en nu?? Of moet ik er nog eentje doen?
Ik doe er wel weer eentje, als ik iets kan bedenken…Uhmmmmmm…Ja, van welke Keltische stam was de legendarische Vercingetorix?