GAME I: POP QUIZ, hot shot...

arverni, maar je antwoord op mijn vraag was niet helemaal goed, dus:

In welke richting waaien winden? van hoge naar lage drukgebieden of andersom? In een rechte lijn of niet? Zo ja, je bent knettergek. Zo nee: hoe komt dit?

verrek, die vraag was er ook nog, helemaal vergeten :rofl: , maar als mijn antwoord niet klopt dan weet ik het niet, en ik ga niet de moeite nemen het op te zoeken :stuck_out_tongue:

als je nou gewoon gezegd had dat winden van hoge naar lage druk waaien… Het gaat inderdaad niet in een rechte lijn en over de aardrotatie had je wel gelijk. Dit heet het Coriolis-effect en zorgt ervoor dat winden op het Noordelijk halfrond rechtsom van hoge drukgebieden wegwaaien. Er is meer, maar da laat ik wel hangen :stuck_out_tongue:

Stel maar een vraag je zat er dicht genoeg bij. Was mijn antwoord op je vorge de eerste keer goed? wOOt!

OK, een hele simplele:

Wat is de hoofdstad van Australie? :stuck_out_tongue:

tssssssssssssssssssssss. Canberra

ik zie toch dat het easy was, ik hoopte dat je Sydney of Melbourne zou zeggen. Zo is het Canberra geworden. Ligt even ver van beiden af…

En jij dacht echt dat ik ZO achterlijk was, he bedankt he :stuck_out_tongue:

:unsure:

Nou moeten jullie elkaar maar overhoren.

ik zal mijn laatste doen:

Er werd eens een oplossing ingestuurd voor een gepubliceerd stromingsvraagstuk. Deze werd echter niet erkend, maar is nu wel bekend.

Door wie werd de oplossing ingestuurd?

Wat was zijn opmerkelijke resultaat?

Hoe kwam het dat dit resultaat verkregen werd?

Hoe heet dit resultaat tegenwoordig?

ik heb er expres geen makkelijke ‘googlewoorden’ in gedaan…

:stuck_out_tongue: :stuck_out_tongue: :stuck_out_tongue:

Kzal over een paar weken eens kijken, als iemand het heeft, ben ik onder de indruk…

Ik snap gaar heel die vraagstelling niet :rofl: die formulering voor de eigenlijke vragen is veel te vaag.

Maar in de tussentijd zal ik ff jullie vervelen met een raadseltje. Waargebeurd:

Ik zat een potje civ3 te spelen en ik besluit van gov. te wisselen. De revolutie duurde 6 beurten. In een anarchie is er zoals jullie weten geen productie. Toch werd er in het derde jaar van mijn revolutie in een van mijn steden een unit gebouwd. Hoe kan dat?

p.s. Ik heb niet de anarchie-gov. ge?dit.

Een aantal mogeljkheden:

• Clear Forrest -> levert shields op

• Disband Unit, zou ook shields moeten opleveren, weet alleen niet wat precies de eisen daarvoor zijn…

Misschien iets in die richting?

had ook gekund, maar was niet het geval :sunglasses:

Geen idee dan, maar het gebeurt mij ook wel vaker. Dus, vertel!

de unit die ik bouwde was een worker (het kan ook met een settler gebeuren), de stad die hem bouwde zat al aan het benodigde aantal shields maar was pas 1 groot. Na drie beurten werd het een grootte 2. :stuck_out_tongue: , oke, volgende raadsel. In 1997 bracht een duo dat ook achter de Party Animals zat een cover uit van een nummer van LL Cool J. Hoe heette dit nummer en hoe heette de gasten die het nummer mixte?

te moeilijk?

1. Jean le Rond d’Alembert

2. geen krachten op een cilinder in een stroming

3. viscositeit verwaarloosd

4. de paradox van d’Alembert

Nee nu ben ik er helemaal uit :rofl: :stuck_out_tongue:

Goh! :roll_eyes:

Maar goed, ik had dus alweer een vraag gepost:

Kun je niks vragen over artiesten die inmiddels dood zijn ipv 15 jaar? :laughing: