Oeps, te snel geredeneerd, la me ff denken.
laat ik trouwens de hint maar wel doen:
David Bowie
kheb em. Als ik aan de ene vraag wat de andere zou zeggen vind ik de juiste deur. (wat zegt de andere als ik dood wil/als ik de uitgang zoek)
maar welke kies je dan?
Je vraagt aan de ene of de andere zou zeggen dat zijn deur de juiste is en bij ja kies je de andere…
dr wordt namelijk altijd 1 keer gelogen in de keten. Maar ik denk dat je m al wel had, we leggen m alleen ff helemaal uit voor nalezers.
nieuwe, clint?
Ja sorry, was niet helemaal duidelijk geloof ik, behalve voor degene die het antwoord weet.
Ok, here goes.
Als een bootje in het water ligt en in de boot een steen, en vervolgens gooi je deze dan overboord, stijgt of daalt het waterpeil dan?
Dat maakt niks uit denk ik…er zit nl evenveel massa in het water…toch?
Nope
Het maakt inderdaad niets uit, is een strikvraag, maar dat komt omdat de opwaartse druk van het water net zo veel afneemd als het niveau toeneemt…
Maar ff terugkomend op dat raadsel van Unforgiven, is dat de zelfde gedachten gang als het volgende raadsel:
Als je liegt, vermoord ik je met mijn geweer, als je de waarheid spreekt vermoord ik je met mijn revolver. Wat zeg je?
He vriend, even terug naar mijn vraag, want het klopt niet.
maakt niet uit dat het niet klopt, het was niet als nieuw raadsel bedoeld…
Zal wel, maar het water daalt…
En jouw vergelijkling klopt ook niet helemaal met het raadsel van UFG
Nee ik begreep zijn raadsel niet helemaal, daarom vroeg ik het…
Je vraagt aan de ene wat de andere zou zeggen. Dus: Vraag aan nr. 1 wat nr. 2 zou beweren.
Maar heb je nou het goeie antwoord op mijn vraag al?
echt vage shit…als je een steen in het water gooit daalt het peil?
Let wel, hij lag eerst in een boot. Ik dacht dat ik hier met een stelletje zeer inlegitente studenten te maken had, maarreuh… (hij is zeer simpel te beredeneren.)
HO! Ik ben dr net pas weer!
Ok, en nu? <_