GAME I: POP QUIZ, hot shot...

In de zomer stond ik eens aan de ene kant van een breed kanaal, met nergens een brug te bekennen. Aan de overkant sotnd een boom met appels. Ik had wel zin in en appel en gelukkig lag er een roeiboot. Ikke roeien en hoppakee.

Nu sta ik er weer in de winter. Het kanaal is compleet dichtgevroren, dus ik kan niet roeien. Hoe kom ik nu aan een appel?

Als je zoekt naar een Nederlandse vertaling voor het woord Trebuchet, zul je niet veel vinden. Je komt uiteindelijk op “Slingerblijde”. Waarom is dit toch niet geheel een correcte vertaling?

Unforgiven, de Nederlanders hebben notabene schaatsen uitgevonden, dat je het aan ons durft te vragen. Je loopt over het ijs, duh

Ja, en dan? Pluk jij in de winter vaker appels dan? :rofl: :rofl: :rofl:
Een trebuchet is toch ook een benaming voor een kinder speeltoestel? Is dat het?

duh, bevroren appels

Al zou je die lusten, die hangen dr niet…

of wat dacht je van de suikerappels die die vent aan de overkant naast de appelboom staat te verkopen

lust ik niet, ik zou me omdraaien, daar is een supermarkt…

Maareh, was mijn antwoord goed?

nee heel leuk, je had me beet, zal em op school ook eens doen. Maar ff terug on-topic…Nee, ik heb het niet over kinderspeelgoed, ik heb het puur over de trebuchet zoals wij die uit C3C kennen

Bij het plaatje van de trebuchet zie ik geen copntragewicht, wat volgens mij wel meestal was bij een slingerblijde? Is zie echter wel de slinger en het is dus geen lepelblijde.

edit: ik zie WEL een contrageicht… sorry

Een trebuchet heeft een contragewicht, anders is het officieel geen “Trebuchet”

Ik kan niets bedenken waaom die vertaling niet goed zou zijn… Zeg het maar…

Ok dan, hier eentje van mij. (denk simpel)

21S+22S=?

Uitkomst graag

een wiskubndige zegt: 43S, maar da zal wel fout zijn, vrees ik…

Hoe kom je daar zo bij :rofl: Ok, als ik zeg dat de uitkomst 33 is, zie je em dan??

33?

Uhm nee, ben ik dan erg dom?

Nee hoor. Ok, nog een hint, denk in het Engels.

2 ones plus 2 twos= two threes…

VET

Tnx, ik voelde me al behoorlijk dom met alle wiskunde hier. Was daar eeuwen geleden toch wel errug goed in, begreep alleen niet meer waar bijvoorbeeld de ^ voor stond. :cry: